vrijdag 30 september 2022

Fimo klei huisje

 

Op social media kwam ik allerlei soorten kleihuisjes tegen... en dat begon te kriebelen... Nu hadden we van de week een glazen pot leeg, met een plastic deksel, dus niet geschikt om jam of zo in te bewaren... Wacht eens even... dat kan een fimo-huisje worden!


Hier de basis, de pot en aluminium folie. Fimo klei is een polymeer klei die afgehard wordt in de oven, dus vandaar het glas en de folie, beide geschikt om mee de oven in te gaan. De pot zette ik bewust op de kop, zo kan je er een waxinelichtje op batterij of een slingertje lichtjes in doen via de onderkant.



Net zoals ik vroeger deed, mengde ik bijna alle kleuren zelf. Ik vind de kleuren dan nets iets levendiger en natuurlijker worden. Juist ja, vroeger... ik deed dit veel als tiener op zaterdagavond, als de familie naar de tv keek en ik geen zin had om mee te kijken. Ik vond nog een paar dingen die ik toen maakte (ik gaf veel weg), en schreef daar ooit DIT blogje over.


Dinsdag had dochter een excursie met school, en het regende, en áls het droog was, was het bewolkt... dus ik vond dat ik wel even iets leuks mocht doen. Het fijne met fimo-klei is, dat het gewoon kan blijven staan ook al is het niet af. Deze klei droogt niet zo snel uit.


Een groot deel van de dinsdag besteedde ik eraan, en woensdag de finishing touch.


Dochter wilde ook even meedoen, en maakte o.a. de groene plant op de achterkant.


Ook ik het dak maakte ik een gat helemaal door het aluminiumfolie heen, zodat ook daar wat licht naar buiten komt.


Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, ik heb in elk geval genoten van het maken van dit huisje. Zal wel niet het laatste huisje zijn, denk ik zo...



5 opmerkingen:

  1. Super leuk gedaan. Ik krijg ook weer zin om te gaan fimokleien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schattig huisje, ik zou er wel willen wonen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat een mooi, supergezellig huisje! Heel knap gemaakt, ik kan mij voorstellen dat je het met veel plezier hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk! Ik wil er ook een maken. Alleen heb ik geen oven, maar een combi magnetron. Of zou het met klei uit de Action ook kunnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattig huisje, mis ik eigenlijk alleen nog een foto van als het donker is en het licht in het huisje aan is.
    Heel mooi gemaakt en staat vast en zeker super gezellig :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!