Posts tonen met het label meubels. Alle posts tonen
Posts tonen met het label meubels. Alle posts tonen

woensdag 27 augustus 2025

Slaapkamer


Ik bedacht me ineens dat ik het laatste klusproject nog niet had laten zien. De slaapkamer was zo'n beetje de enige kamer die eruit zag of het nog enigszins recent was gedaan. Maar nu was ik dat behang wel echt zat, en het was tijd voor een nieuw bed.

Ik vond dit behang wel heel mooi. Ik kan wel niet zo netjes behangen als mijn moeder, maar het kan ermee door. 

Een ervoor foto was een beetje lastig, maar deze geeft een beeld:

Verf uitzoeken van een staaltje op de muur is niet heel makkelijk, en het eerste stukje vond ik te donker. Dus nog antiek wit erbij gekocht en de kaki daarmee wat lichter gemaakt. Het was handig dat ik na de vakantie begon met 's middags werken, kon ik in de ochtend mooi schilderen, kon het drogen en kon er weer gewoon slapen. Gelukkig ruikt deze verf nauwelijks. 

Ook nieuwe, donkergroene, gordijnen kwamen er. En nu ook wat planten in de slaapkamer. Dat had ik eigenlijk nooit, maar sommige werden te groot in het raam beneden en andere waren niet veilig voor de katten daar. Nu staan ze hier wel mooi. 


Gisteren kocht ik nieuw beddengoed dat beter past in de nieuwe slaapkamer. Maar dat kwam nog niet mee op de foto. Ik slaap in elk geval stukken beter. 

zaterdag 27 januari 2018

de kast


Het is gelukt! Het heeft welgeteld twee volle weken gekost, maar hij is nu echt klaar. Wat een verschil met dit hè:


De keuken is een stuk lichter en optisch ruimer geworden We zijn er echt heel bij mee. En gelijk alles weer eens goed opgeruimd. Nu de kamer netjes maken, want al die tijd stonden er schragen in de kamer met de deurtjes en zo erop.


dinsdag 6 juni 2017

Dinsdag Poppendag


Weer of geen weer, ik moest eraan geloven en de warme zolder op kruipen voor de resterende doos 'barbie'-spullen. Het paard kwam daarbij tevoorschijn, hier bij de stal die de vorige ronde al mee naar beneden kwam.


Die oude spulletjes geven ook wel een mooi tijdsbeeld hè? Dat ding wat als computer was bedoeld - die moest ik eerst uitleggen aan dl (bijna 3), ze kent alleen laptops hi hi.


Deze outfit kwam ook tevoorschijn, geen idee van wie ik dat heb gekregen, of wie het heeft gemaakt, mijn moeder niet in elk geval en ikzelf uiteraard ook niet.


De jurk rechts op de foto maakte mijn moeder wel (gebreid), en de rok links is het eerste werkje dat ik op de naaimachine maakte, onder begeleiding van mijn moeder.


Maar ook van mijn vader vond ik nog wat. Van het poppenhuis dat hij maakte is helaas niets bewaard, zelfs geen foto heb ik kunnen vinden. Maar dit bankje maakte hij ook voor in het huis, en dat is er dus nog. (Hij werkte toen bij een meubelfabriekje.) Zie je, keurig op streep bekleed, de strepen lopen door en zitten links en rechts precies gelijk.


Zin in meer poppennieuws (in plaats van al dit ouds ;-) ) kijk bij:


zondag 28 augustus 2016

Verven


Afgelopen week hadden we nog vrij, en wilden we flink klussen. Daar was het echter veel te warm voor. Dan maar binnen aan de slag, Hier de verkleurde eettafel, vol krassen en vlekken (hoewel je daar op de foto niet al te veel van ziet, alleen dat dit al jaren geen blank eiken patiné meer is). Hij staat hier al op plastic, en intussen is hij fris wit. We hebben zelfs de onderkant nog een beetje wit gemaakt (met hulp van dl) zodat er zoveel mogelijk licht gereflecteerd wordt. Met het grote raam op het noorden is dat geen overbodige luxe.


Ik heb nog niet echt een mooie foto van de witte tafel, omdat we bijna gelijk doorgegaan zijn met de stoelen.


De stof was op zich niet eens zo slecht na 13 jaar, maar niet echt meer praktisch met een peuter in huis, die ook graag op een stoel staat te helpen met eten koken in de keuken aan het aanrecht. En het donkerbruin vonden we bij wit wel erg hard.


Gelukkig zit er een stoffenwinkel in de buurt, en daar haalden we skai. Van mijn vader leende ik zijn stoffeer gereedschap en ging ik de uitdaging aan om zelf de zittinkjes opnieuw te bekleden. Niet perfect gelukt, maar goed genoeg.

De eerste stoel is nu klaar, en alle zittingen. Dus van lieverlee zullen we wel weer vier stoelen om te tafel hebben...


(En ja op de achtergrond zie je het enige meubelstuk dat nog z'n verkleurde look heeft, de buffetkast. Maar na de eethoek doen we toch eerst weer andere klussen voor we dat grote ding gaan aanpakken.)