donderdag 22 september 2022

Het huisje in het bos

 

Ja dit borduurwerk is eindelijk af. Ik vond het als compleet pakket in een tweedehands winkel. Wel veel grover dan ik gewend ben, maar soms was dat juist ook wel eens prettig. Twee soorten garen zaten erbij, heb bekende DMC splijtgaren, waarvan hier de hele draad gebruikt wordt, en Matania waarvan de halve draad (2 draadjes) gebruikt wordt. Dit is een katoenen draad, ook van DMC wat volgens mij niet eens meer bestaat. Het ontwerp is van Eivor Wiklund en als pakket uitgebracht door Scharco Broderi.



Nog even een detail van de voorgrond, want die hadden jullie nog niet gezien.


Kennelijk was die bruine stof ooit heel populair, deze kwam ik in een tweedehands winkel tegen:


En ook heb ik wel een paar variaties op het landschap thema gezien.


Hij krijgt uiteraard nog een afwerking. De stof is ruim genoeg, kennelijk was het de bedoeling om 'm rond een plank te spannen, maar dat was ik dan weer niet van plan. Bij mij wordt het een wandkleed. Nog even op zoek naar de juiste stofjes... en even andere prioriteiten.

Hij was leuk om te borduren, vooral leuk vond ik hoe de bomen gemaakt werden, met silhouetten, stiksteken en kruissteken, en de afwisseling met de glanzende DMC en de mattere Matania.

2 opmerkingen:

  1. Nostalgisch, maar wel heel leuk! Ik heb ooit eens op bruine stof een pianolopertje geborduurd.
    Ik vind het een schattige afbeelding van dat huisje in het bos... en vind het ook echt bij jullie passen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is heel erg leuk geworden. En het past ook bij jullie.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!