dinsdag 20 september 2022

Popje

 

Het popjes en beestjes maken vind ik toch wel heel erg leuk. En kennelijk had dochter dat goed begrepen, die kwam laatst thuis van school met een boek wat ze bij de bibliotheek had geleend voor me (de bieb zit tegen de school aan, en ze gaan elke week met de klas). Een heel boek vol poppen en beestjes in de Waldorf sfeer. 

Eerst maar eens een van de kleine poppetjes uit het boek uitgeprobeerd. Het keren is dan wel een heel gepriegel, maar voor de rest ging het wel lekker. Het jurkje komt ook uit het boek, en is dubbel genaaid, zodat je geen minizoompjes hoeft. De armpjes zijn beweegbaar.

De methode was een beetje anders dan ik gewend was bij de seizoenstafelpopjes die ik vroeger maakte, dus dat vond ik wel leuk om uit te proberen. Lekker even priegelen. En ik ga zeker nog meer maken uit dit Zweedse boek van Karin Neuschütz. (Ondanks haar naam is de auteur wel echt Zweeds, geen uit het Duits vertaald boek.) Het boek gaat in elk geval op het verlanglijstje...




Kijken of er nog meer poppendag nieuws is bij:

Ria

5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig popje, dat heb je schitterend gemaakt! Nou, dat boek is wel aan jou besteed! Leuk dat je er zo mee kennis kunt maken en inderdaad echt wat voor op je verlanglijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het een heel leuk poppetje! De jurk/overgooier lijkt op de foto ietwat ruim, maar misschien is dat wel beter om het gemakkelijk aan te kunnen trekken.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!