vrijdag 18 augustus 2023

CAL mini cactus

 


Zo leuk jullie enthousiaste reacties! En dus gaan we het doen.  

Vanaf donderdag ga ik jullie precies vertellen en laten zien hoe ik mijn cactusjes maak. En kun je lekker mee haken. Het is niet heel veel werk, dus je hebt vast een gaatje om mee te doen. En mocht je achter raken, heb je het zo weer ingehaald!

Wat heb je nodig?

- Katoen in 3 kleuren, ik gebruik 8/4 katoen, maar wat dikker of dunner is ook prima. Groen voor de cactus, donkerbruin voor de potgrond, en een kleurtje naar keuze voor het bloempotje. 

- Haaknaald, liefst net iets dunner dan op de wikkel van je garen vermeld staat, zodat je geen vulling ziet door je haakse. Ik gebruik 2,0 haaknaald (ik haak vrij los), en deze langere cactus wordt dan 7 cm bij mij. 

- Vulling 

- Schaar

Donderdagochtend komt deel 1 online, en gaan we het bloempotje maken. 

De week erop komt deel 2, dan haken we de potgrond en vullen we het potje.

De week daarna komen de cactusjes online, in verschillende varianten.

De week daarna de andere plantjes. 

We kunnen er gelijk een link party van maken, als je me laat weten dat je meedoet en je link doorgeeft, plaats ik die eronder. Je mag me ook een fotootje mailen. Kunnen we elkaar aanmoedigen. 

28 opmerkingen:

  1. Heel leuk Corina! Ik weet nog niet of ik mijn haakspullen onder het spreekwoordelijke stof vandaan krijg, maar wens jou en alle haaksters hoe dan ook veel plezier. Misschien is het handig om de grootte van jouw cactus erbij te zetten zodat het wat beter in te schatten is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk. Ik probeer ook aan te haken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk,doe zeker mee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, dat wil ik ook wel. Kan ik ook een herinnering per mail krijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik doe graag mee vind het erg leuk om cactussen te haken
    Kunnen deze ook goed blijven staan?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend leuk! Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel tof, ik doe zeker mee

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ga ook een poging wagen om het bij te houden! Zet het iig in mijn agenda 🥰!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ga een poging wagen. Leuk dat het wil delen met ons..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mariejoseewillems@gmail.com ik wil graag met deze leuke cal meedoen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb je net via Facebook ontdekt en ga zeker meedoen. Hoe? Dat is me nog niet helemaal duidelijk. Op welke plek vind ik donderdag het patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk hoop mee te kunnen gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk , ik ga zeker meedoen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Top. Voor plant en potje heb ik wel kleurtjes in huis. Bruin heb ik waarschijnlijk niet, maar misschien doe ik ecru. Ik ga meedoen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. sorry, naam vergeten. Anoniem van 18.42 is loesje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lijkt me heel leuk om te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ga het ook proberen 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat geweldig leuk! Ik wil ook een poging wagen om mee te doen. Bedankt zeker alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik wil zeker proberen mee te doen. Alvast mijn dank!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!