woensdag 7 september 2022

Zussenproject

 

Helemaal klaar! Begonnen in november 2019 en nu klaar. Begonnen met een tekening met die twee bomen en vanaf daar rustig aan opgebouwd. De bomen zijn van vilt net als de diertjes op de middenafbeelding, de achtergrond zijn katoenen quiltstofjes en de bloemetjes veelal frivolité en gehaakt. 


Ik legde 'm buiten op het terras om foto's te maken en net toen ik dacht aan m'n kat van vroeger die er dan altijd op ging zitten...



Ja bedankt, Fanny!



Een paar details.

De bloemetjes en landschapjes die ik als 'stitch meditations' maakte kregen een plekje eromheen. Net als een aantal van de naaldkant proeflapjes/stekenoefeningen. 


Een kijk-quilt zoals ik ze graag heb. Met allerlei kleuren, vormen en technieken...


M'n zusje is nog niet helemaal zover. Even te druk met werk en de creatieve uitdagingen die daardoor op haar pad komen. Maar ze laat het me vast weten wanneer ze wel zover is, en dan mag ik het vast hier ook laten zien.

Nu mag deze aan de wand hangen tot het tijd wordt het adventskleed van de adventsuitdaging van vorig jaar weer tevoorschijn te halen. (Daarover gesproken, zouden jullie weer een uitdaging willen doen? Ik zag dat Celine zichzelf al had uitgedaagd. Ik speel met de gedachte om een soort van cadeauzakjes te maken voor aan die kalender, misschien doen jullie wel mee?)

6 opmerkingen:

  1. Het staat heel mooi aan de muur. En knap gemaakt.
    Bedankt voor de vermelding op jouw blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi! Tja, ik ga vast niet meedoen aan die Adventsuitdaging, maar vind het wel leuk om te volgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is prachtig geworden. Mooi om zoveel technieken in een werkstuk. Ik zie elke keer weer iets anders.
    loesje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je quilt is heel mooi geworden. Deze keer kijk ik alleen mee met je adventsuitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!