dinsdag 13 september 2022

Beer

 

Een echte beer maken, met van die speciale mohair berenstof, en beweegbare ledematen... dat stond nog op het wensenlijstje! 

Begin augustus waren we in een winkel speciaal voor poppen en beren en poppenhuizen, helaas maar twee foto's gemaakt. Hier vind je de website van Margaretha's Dockskåp in Kosta. Dat ligt overigens aan de andere kant van Småland, prima te combineren met een wildsafari, of een bezoek aan Astrid Lindgrens parken in Vimmerby...

En daar vond ik een Duitstalig patroon (sommige waren meertalig incluis Nederlands grappig genoeg) incluis stof en de schijfjes voor de armen, benen en het hoofd. Dochter kocht een prachtige pop van haar verjaardagsgeld en ik kocht het berenpakket.

Ik plaatste de oogjes wat verder uit elkaar dan het originele patroon...




Half augustus begon ik eraan (foto van 17 augustus).


En 24 augustus was hij klaar. 


Compleet met beweegbare ledematen en het hoofd, door middel van schijven en splitpennen. Daar had ik nog niet eerder mee gewerkt, vond het ook nog niet zo makkelijk... En de achterpoten belandden ook niet helemaal op de juiste plek...

Gevuld met fiberfill en granulaat en in de poten staalgranutaat, wat ik nog speciaal nabestelde en wat ook nog wel een gedoetje was om er netjes in de krijgen... 


Maar ik heb enorm genoten van het zien ontstaan van dit wezentje onder mijn handen. Zo verliefd op dat koppie... dat smaakt naar meer... 

Kijken of er nog meer poppendag nieuws is bij:

Ria

4 opmerkingen:

  1. Wat een uitdaging...! Het is nog niet eenvoudig lijkt me, en ooit had ik ook eens die plannen maar ik heb ze nog nooit uitgevoerd.
    Wat een prachtige beer (dat koppie...) en ik snap dat je ervan hebt genoten om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat erg leuk en nog een hele klus leuk dat het zo goed gelukt is.Snap dat je er helemaal weg van bent een lief kopje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat lijkt me inderdaad een flinke klus, maar het resultaat mag er zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeh, die is prachtig! Ja, als het koppie klaar is, dan ga je ervan houden, en deze heeft een geweldig koppie!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!