maandag 25 maart 2013

Fimo-klei


Op een van de handwerkforumpjes ging het laatst ineens even over fimo-klei. Ja, dat heb ik vroeger veel gedaan ja! Ik was toen niet zo'n televisie-fan, en als de rest van het gezin tv zat te kijken op zaterdagavond, zat ik hiermee te prutsen. Hoe oud was ik toen, een jaar of 17-18? Toen was ik ook al van het priegelen. Het doosje waar de muisjes op zitten is een lucifersdoosje. Dat gaf ik vaak met een verjaardag met wat geld erin.


Veel kleuren mengde ik zelf, en veel maaksels gaf ik weg, maar dit bleek ik nog te hebben. Het haasje is een van de eerste dingetjes die ik maakte. Later werd het steeds kleiner.


Ik maakte ook een paar sieraden toen. En later kwamen er meer soorten fimo-klei. Als ik het goed heb, is het lelieblad met het kikkertje van lichtgewicht fimo, zodat het zou moeten kunnen drijven. Het schiet me nu pas te binnen, nu ik het al weer opgeruimd heb, anders zou ik het even proberen of het echt zo is. Ik zal vast nog wel meer hebben, (of tegenkomen bij familie), dan zal ik nog wel wat meer laten zien.

6 opmerkingen:

  1. Goh wat leuk Corina, je had het al vroeg in je het maken van mooie dingen.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fimo mijn dochter werkt er ook mee en heft o.a klein vijvertje gemaakt met denk ik glossy action dat blinkt zoals water, en tuurlijk veel kralen voor de sieraden die we maken ...

    Er staan er nog enkele in onze webwinkel
    www.creadiva.be
    Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij bent echt van alle markten thuis zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, dat picknickje, wat schattig! Leuk zo'n blik in wat je ook gedaan hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend leuk. De muisjes op het doosje zijn ook heel lief.
    Ik heb in het verleden ook veel met fimo gewerkt. Ik maakte vooral poppen. Al langere tijd neem ik mij voor om weer eens te beginnen.
    Een hele fijne dag.

    groetjes,

    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk! Ik heb er ooit wel eens een boekje over gekocht, maar verder ben ik niet gekomen. Gemiste kans als ik dit zo zie. De muisjes op het lucifersdoosje zijn mijn favoriet!
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!