woensdag 28 december 2011

Winterlandschapje en HAL


De huisjes op zich zijn af, nu nog de hoeken van de rand netjes in verstek naaien, en dan kan ik 'm dubbelen en beginnen met het quiltwerk. Uiteraard is ie weer anders dan het voorbeeld, hier en daar per ongeluk, de huisjes rechts vooraan had ik verkeerd om getekend op de vliesofix. Rechtsboven heb ik wat groen en een torentje toegevoegd. Dat vond ik beter passen bij het Nederlandse sfeertje. Het voorbeeld had alleen sneeuw op de voorste setjes huizen, ik heb de rest zelf toegevoegd, eerst nog van wolvilt, rechtsachter van zijdekatoen en links boven alleen nog geborduurd.


Voor de rest ben ik weer helemaal bij met m'n HAL:




Hier het blok van de eerste week, even uitrusten en de andere twee blokken maken, hielp wel. Onderaan heb ik iets nog niet helemaal goed gedaan, maar ik vind 'm wel vaak genoeg uitgehaald.


Het vierde blok is ook klaar:




Deze week is een weekje rust, vanwege de feestdagen. Dus ik ga helemaal 'bij' het nieuwe jaar in. 


Het 2e blok HD is nu af, gisteravond nog een beginnetje aan de sashings gemaakt, en mijn eigen versie van het volgende blok getekend. Die hoop ik van de week toch wel uit te werken in stof, ik ben zelf ook zo benieuwd of het lukt!

7 opmerkingen:

  1. hier zijn geen woorden genoeg voor, prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohh die huisjes helemaal te leuk!!!....je eigen inbreng is juist te gek:)
    een goeie jaarwisseling..:)
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig winterlandschap!!! Ben er helemaal weg van.
    Leuke blokken ook! Lekker om weer 'bij' te zijn! Ik ben nog met de Arsenic and old lace Afghan bezig. Blok 16.

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een schattig winterlandschapje is het geworden, heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. bedankt voor de comment op mijn blog, en de suggesties. Een kerstsok, goed idee. Ik ben ook even hier komen piepen. Leuke dingen maak jij. Quilten en kantklossen kan ik helemaal niet, dus alle bewondering. En veel succes met de HAL, lijkt me een leuk project!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je Japanse huisjes zijn schattig! Je HAL gaat ook goed, lekker om met zo'n tevreden gevoel het komende jaar in te kunnen stappen.
    Alvast een prettige jaarwisseling, Corina.
    Groetjes, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!