vrijdag 30 december 2011

Affo!


Nu ik dank zij Joze's voorbeeld weer zin had in dit borduurwerk, kreeg het vleugels. Het borduurwerk ging mee naar Brugge, en eenmaal weer thuis was het nog maar zo'n klein stukje dat het zo af was. Met 1 stofje had ik me vergist voor de HD, maar die bleek hier perfect bij te passen.

Het borduurpatroon komt uit Handwerken zonder Grenzen (ik weet even niet meer welk nummer, omdat het symmetrisch is, is het patroon al lang weer in de kast). Het patroon is chinees en oorspronkelijk gebruikt voor een tas. Hier nog even een plaatje van het begin met het patroon in de oorspronkelijke kleuren erbij:


Het borduurwerk af zag er zo uit:


De laatste paar dagen ben ik druk geweest met de binnenkant, en dit is het geworden:


Ik heb de punten naar binnen gevouwen en dit geperst. Hoekjes in twee tinten wolvilt erin gezet, maar aan de binnenkant niet vastgezet, zodat ze ook als zakje dienst kunnen doen. Twee lusjes van vilt, een voor garen, een voor een centimeter. Een zakje voor een schaartje van een japans stofje, twee kokertjes van vilt voor een dunne en een dikke haaknaald (zo fijn om bij de hand te hebben, als die van het frivolité weer eens vergeten is, of er een breisteek gevallen...)


Het speldenkussentje in het midden is gemaakt van velours met een frivolitémotiefje (vorig jaar hing die nog in de kerstboom).

Geen idee hoe ik het 'ding' moet noemen, maar ik ben er zelf helemaal blij mee, eindelijk alles wat ik nodig kan hebben, makkelijk bij de hand als ik beneden zit te handwerken. Hier nog een keer de binnenkant:


Hier nog even het gekko'tje dat er nog lag en die ook zo goed erbij kleurt:


Hier zie je ook de extra lintjes, waar een klosje garen aan geknoopt kan worden.

Het leuke van het symmetrische patroon is dat de onderkant er nog steeds leuk uitziet:


Het witte borduursel wordt bijna kant, leuk hè. Aan de bovenkant klopt het dan ook nog. Alleen heb ik de lusjes op de 3 hoeken iets te lang gemaakt, voor nu laat ik het maar zo, maar als het me gaat irriteren kort ik ze als nog in.


Zo, wat een heerlijk hoekje heb ik zo voor m'n spulletjes, hè? M'n lamp met de zelfgemaakte kap voor goed licht 's avonds, een kastje voor de lopende projecten, een onderzettertje voor een kopje koffie en nu ook m'n 'gereedschapjes' bij de hand.


Goede jaarwisseling, en doe voorzichtig met vuurwerk!

11 opmerkingen:

  1. Wat een juweeltje! met allemaal prachtige bijpassende andere handwerkjes er in verwerkt, de hoekjes doen denken aan de mooie Hearts Desire waar je aan bezig bent. Corina, het is een prachtig geheel! Veel plezier van je mooie handwerkbenodighedenmapje, het wordt zo wel een plaatje van een hoekje, je kan er zo mee in een glossie tijdschrift!
    Ook voor jullie een heel goede jaarwisseling en een heel goed begin!
    Groetjes, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hé ! da's niet alleen supergoed gevonden , het is nog erg mooi ook !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig mapje is het geworden, tot in de details afgewerkt en over nagedacht, heel erg mooi geworden.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent echt van de bijzondere projecten, Corina! Wat is dit ongelofelijk mooi, en wat een steekjes zitten erin. Het lijkt wel tapijt!
    Heel knap gemaakt, alles zit erin wat je nodig hebt; super...
    Fijne jaarwisseling en een quiltvol 2012!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. This is lovely! Beautiful work and so convenient for your tools!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Corina,

    Prachtig mooi borduurwerk.

    groetjes Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. How very lovely! Any tatter would be thrilled to have this. You used such lovely colors too.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. This is so clever! What a wonderful sewing kit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is een mooie handwerkafsluiting van het oude jaar, een jaar waarin jij niet stil gezeten hebt en het ene mooie handwerk na het andere maakten.

    Zoals nu ook weer dat prachtige borduurwerk waar jij ''zomaar even'' een handig naaigarnituur van maakt.

    Langs deze weg willen Harry en ik jullie een prettige jaarwisseling wensen en alle goeds in 2012!!!
    Hopelijk hebben de beestjes geen last van het vuurwerk.

    Lieve groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!