dinsdag 4 december 2018

Kersthulstkinderen


Deze dinsdag poppendag eens geen speelpoppen, maar kijkpopjes. Ik had nog een pakketje liggen uit mijn viltpopjes-maak-periode, namelijk de Kersthulstkinderen van Pop & Plank. Kennelijk had ik ooit al bedacht dat ik ze anders wilde dan het patroon, want er zat geen rode lontwol meer in, maar wel een donkerrood stofje.


Wel leuk om weer eens popjes te maken, was al weer een tijd geleden. Ik heb het patroon gewoon gevolgd, maar wel de stofjes veranderd, en hier en daar de hulstbessen en blaadjes een ander plekje gegeven. Hier ligt het plaatje hoe ze horen ernaast.


Voor dit project moest ook een lap vilt zelf gevilt worden, was een leuk klusje aan de keukentafel en dochter vond het erg leuk hierbij te helpen. 


Het patroon voor het boompje komt uit FatQuarter van 2016, gevonden bij een Zweedse quiltwinkel (in het Zweeds dus ook). Eenvoudig patroon, dat ik versierde met de restjes van een kleedje dat ik later deze week laat zien op het blog. (Foto's zijn wat donker nu de sneeuw weg is en de zon zich ook niet laat zien.)


meer poppennieuws? hier het lijstje van de Breimeisjes (daar staat trouwens ook nu elke dag een link naar een creatieve adventskalender, voor wie nog inspiratie zoekt voor de feestdagen):
Jolanda,
Ria,
Rita en 
Sandra.

8 opmerkingen:

  1. Wat een leukertjes. Volgens mij heb ik een van de dames in het groot gemaakt. Eens in de kerstdoos kijken. Fijne sinterklaas nog met jullie kleine meid.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze mooi. pop en plank heeft mooie pakketten maar wel altijd veel wikkelen van de wol dat is niet zo mijn ding.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heb nog nooit zulke poppetjes gemaakt, vind ze wel heel mooi
    mis je Nederland niet teveel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om deze popjes te zien. Ik maakte vroeger ook veel van Pop en Plank , nu niet meer. Ik maak nu minder bewerkelijke popjes, eenvoudiger vind ik beter bij de seizoentafel en bij mezelf passen .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, helemaal in kerstsfeer... Vroeger heb ik bloemenkinderen gemaakt op een cursus, die waren veel eenvoudiger hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gemaakt hoor, ja vilten is leuk, helaas komt het er de laatste tijd niet meer van. Leuk deze kijkpopjes en je dochter heeft al veel poppen, dus dat is ook geen probleem. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!