donderdag 31 januari 2019

Hobbits


Dit is een ander quiltproject dat er nog lag. Ja deze heb ik dan wel weer teruggevonden in de verhuischaos. Deze paperpiecing blokken komen van Fandom in Stitches. Was een BoM (block of the month) toen met de titel There and back again, geïnspireerd door Tolkiens de Hobbit, maar ik vond het middenblok niet mooi en ondanks wel wat ideeën en plannen bleef het liggen. Nu zat ik laatst in ons nieuwe huis beneden op het toilet naar een blauwe muur te staren... en je weet, ik ben bepaald niet zo dol op blauw. Aan dit blauw kunnen we niet echt iets veranderen, en zeker niet op korte termijn, dus ik dacht... als ik daar nu eens een enorme quilt neer hang. Is er gelijk wat te kijken als je daar zit ;-)

Het eerste idee was iets met oude kantjes, borduurtjes en bandjes ed. Maar al opruimend kwam ik de Hobbit blokken tegen en toen dacht ik... waarom zou ik die niet verder uitbreiden, het middenblok maken dat ik van plan was, en aanvullen met nog meer blokken geïnspireerd door J.R.R. Tolkiens werk. Want Fandom in Stitches had het jaar erna een Lord of the Rings BoM, en er verschenen nog wat losse patronen op diezelfde site, nu verzameld op één pagina (zie link). Er zit al blauw in die blokken, maar ook heel veel andere kleuren, want hierbij heb ik eens een keer niet naar eenheid gekeken, maar vooral naar welke kleuren goed weergeven wat het plaatje bedoelt. Misschien nog wel aanvullen met andere techniekjes... heerlijk om weer creativiteit te laten borrelen.


En zowaar vond manlief het ook een goed idee, en raakte dochter in de afgelopen maanden gefascineerd door de muziek van de film en van het Tolkien Ensemble (een voornamelijk Noorse groep die op hun eigen manier de liederen uit het boek voorzien hebben van muziek), die ik in de auto draaide en was ze benieuwd naar het verhaal er achter. Nu vind ik haar nog te klein om er echt alles van mee te krijgen, maar ik vertel haar al wel over de hobbit die een super moeilijke taak moest gaan doen en niet opgaf.

Je ziet het, ik ben al weer bezig. Fijn dat ik weer een eigen plekje heb, waar ik het ook kan laten liggen zonder dat de woonkamer een bende wordt. Paperpiecing was wel lang geleden, ik moest er weer even in komen, en om het moeilijker te maken had ik gelijk ook een blok gekozen dat niet per ongeluk in spiegelbeeld mag komen... maar het lijkt weer te lukken. Wordt vervolgd!

4 opmerkingen:

  1. Dit werk lag gewoon te wachten op deze bestemming! En nu komt het helemaal tot z'n recht en ga je er weer enthousiast tegenaan. Dat is nou het leuke van creatief bezig zijn. En als dochterlief dan ook nog weg is van de bijpassende muziek...
    Fijne dag, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij bent ook van alle markten thuis. Ik ben wederom benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Much more interesting than a blue wall!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!