vrijdag 4 januari 2019

Luchtkastelen


In juli 2013 begonnen mijn zusje en ik aan dit project, waar we het patroon van vonden in de prachtige borduurwinkel in Velp, daar kochten we ook de stof. Garens hadden we zelf nog wel een heel eind op voorraad, af en toe wat bij gekocht of geïmproviseerd. We dachten toen dat we 'm in 2 jaar wel af konden krijgen, maar ff niet gerekend op een zwangerschap en baby, dus het werd ietsje langer ha ha. In december 2018 kregen we 'm dan toch af. (Maar intussen was het blog al volgepland met dagelijks een berichtje, dus deze wordt dan maar in januari gepubliceerd.) Zo blij dat we door zijn blijven gaan!


De laatste toevoeging was de rand boven en onderlangs en natuurlijk het kasteel in de wolken. Het patroon heet immers Castles in the Air en is van Papillon Creations. Het behoeft geen toelichting dat de herfstkleuren versie van mij is, en de blauwpaarse van mijn zusje hè? Jullie kennen onze kleuren intussen wel. Het was een heel leuk en leerzaam project, met al die gekke steekjes. Was erg leuk ook om dit samen te doen, en steeds te vergelijken, zelf keuzes te maken, te zien hoe de verschillende kleuren uitvallen, te zien hoe de verschillende keuzes uitvallen, er achter te komen dat we soms het patroon verschillend interpreteerden, of een foutje rechtbreiden...




Nu genoeg gekletst, vooral lekker veel foto's (die ook nog wat groter zijn als je ze aantikt).













De gehaakte deken die we samen doen, schiet ook al op.... wat wordt ons volgende zussenproject, Willeke?

6 opmerkingen:

  1. Echt een mooi geheel! Zoveel details. Wat ga je ervan maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love the whole thing and fantastic details and color. A real joy to see🌹

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow and wow!!!! I'm very glad I had google translate to tell me that these were two. I couldn't believe the changes just on lighting alone which is what I thought before I could read it. You both did such wonderful work, these are glorious pieces of art! I hope they will be displayed prominently or somewhere where little fingers can touch and look, these would keep children occupied for a long time with all the beautiful scenes and details!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een kunstwerken, echt geweldig!!!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig prachtig..! Jullie hebben echt kastelen gebouwd... en nu nog je droomkasteel in Zweden!
    Alle gekheid op een stokje; ik vind het echt een topprestatie. Als blauw-mens zal het je niet verbazen welk ik het aller- allermooist vind... dat mag ik toch wel zeggen hè..
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En nu nog inlijsten. Wat het volgend zussenproject wordt, weet ik nog niet, maar we hebben ons haakproject ook nog niet af, dus we hebben nog tijd, om weer allebei verlieft te worden op een patroon.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!