woensdag 2 januari 2019

Eenhoorns


Dat thema zal komend jaar wel vaker voorbij komen, want dat heeft dochter gekozen als thema voor haar nieuwe kamer. Ze was erg verdrietig dat ze haar pony-jurkjes niet meer paste, of we er alsjeblieft iets anders van konden maken. Dus stiekem knipte ik het plaatje van de ene jurk, en eenzelfde stuk uit de andere jurk. De hoekjes die ik overhield door de armsgaten van de jurkjes kregen 'manen' van katoen.


Ze was er helemaal blij mee en herkende de stofjes direct. De strook onder de plaatjes naaide ik tot rokjes voor beide poppen. Nu nog een shirtje erbij en dan hebben de poppen ook allebei een outfit van haar oude jurkjes.


En om in het thema te blijven, een tasje naar een idee dat ik zag op Pinterest. Het tasje was een gewoon kaal katoenen minitasje, geen idee hoe ik er aan kom of hoe het in m'n noodvoorraad hobbyspullen belandde, maar toen ik het ideetje op Pinterest zag, was ik er blij mee.


De oogjes borduurde ik met zwart garen. De pompons maakte ik van katoen in drie zachte kleurtjes, de hoorn van een te klein hemdje, waarbij ik van een ander hemdje het boordje langs het halsrandje afknipte en eromheen wikkelde. Ze heeft 'm al een paar keer mee gehad in de auto als we wat langer gaan rijden, met wat speeltjes erin.


2 opmerkingen:

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!