maandag 31 januari 2022

Gijre trui

 

Eindelijk klaar met m'n trui. Ik had een bol groen te weinig (ze hadden er maar 10 in de winkel en ik had er 11 nodig), maar ik vond het ook wel leuk met een extra kleurtje, dus ik nam de bruine erbij. Die had ik dan onderaan de mouwen wel weer nodig, maar zo lukte het toch. Ik spaarde een restje om de mouwen weer met groen af te werken. Dat extra randje zit niet in het patroon. De winkel waar ik het garen kocht is er helaas niet meer, dus ik kon niet even een bol bij halen toen duidelijk werd dat ik die wel echt nodig had.

Het patroon is van Nanoks en heet Gijre. Gebreid met Lettlopi (ijslandse wol). Nu nog voorzichtig wassen en opspannen en dan kan ik 'm dragen. M'n eerste trui met zo'n ingebreide pas, nou ja, eigenlijk m'n allereerste echte trui. Ik heb tot nu toe vooral vesten gebreid als ik kleding brei...

Ik kan binnenkort vast wel een foto `(laten) maken met dat ik 'm aan heb.

10 opmerkingen:

  1. Prachtig! Wat een mooie trui is het geworden. Mooi opgelost dat garen tekort.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hem zo mooi, echt geweldig :) Daar ga je veel plezier van hebben. Goed opgelost, ja toch?
    Leuk, een foto, als je de trui draagt :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk, die mouwen vind ik zo prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, ik vind hem prachtig! Wat zal die lekker zitten en warm zijn. Ik ben heel benieuwd hoe hij je staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het garentekort heb je heel goed opgelost. Je trui ziet er prachtig uit, je mag er trots op zijn!
    Heel veel draagplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je mag zeker heel trots zijn, wat een PRACHTIGE trui
    is het geworden, en met die kleurtjes zo perfect
    opgelost!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superknap van je gemaakt, ik zou het niet kunnen helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik las je blogbericht gisteren even snel op mijn telefoon. Ik pikte de titel op als 'grijze trui' en dacht meteen 'die is groen hoor...' Ik verwachtte nog iets te lezen over een slechte lichtinval of zoiets, waardoor het grijs groen leek ...
    En nu lees ik het nog een keer, oh... het zit dus anders!
    Maar één ding is zeker; het is een beauty van een trui en je kunt trots op je werk zijn!
    Ik vind het warme bruin heel mooi erbij. Veel draagplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie trui! Ik vind de kleurcombinatie heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!