woensdag 8 februari 2012

Winterjas


Het is me gelukt - mijn zelfgemaakte winterjas is klaar! Een flinke klus, met verschillende uitdagingen. Het patroon in de Simplicity was best duidelijk, en de stof werkte prettig. Het groen is een wollen stof, de binnenkant is van bruin bont.

En als je de katten moet geloven, is het een zeer comfortabele jas, gisteren lag de jas op de grond, om de sluiting uit te puzzelen, en voor ik het wist, was ie ingepikt:


Hier een close-up, waarbij je het warme bruin van de binnenkant een beetje kunt zien:


De sluiting is zelfgemaakt, van een wollen borduurgaren verwerkt met m'n vaders stoffeernaald tot frivolité.

De mouw was niet helemaal naar mijn zin, met wat decoratie kon ik ook de vorm aanpassen:


Gek genoeg was de zoom van de jas veruit het lastigst, maar na het nodige gepuzzel is het acceptabel. Perfect is de jas zeker niet, maar ik ben er toch best een beetje trots op. Ik ben benieuwd wat voor reacties ik krijg nu ik 'm kan dragen.

Ik heb intussen al een warm oranjebruin wolletje gevonden voor een bijpassende sjaal, muts en polswarmers...

13 opmerkingen:

  1. Prachtig, werkelijk een juweel van een jas, al die mooie details, hier mag je heel trots op wezen.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is wel een heel chique jas geworden, waar je met recht trots op mag zijn! Echt, heel goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd! Echt een Corina-jas, compleet met frivolité!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allemachies wat een prachtige jas.
    Wat heb je er je eigen in uitgeleefd qua technieken,en hoe uniek is dat geworden.
    Er bestaat zo geen tweede jas.
    De kleur is ook echt prachtig, een beetje jager groen lijkt het.
    Ik vind het zo ontzettend knap van je, en nu maar genieten Corina, je zal veel complimentjes krijgen.
    Liefs Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke blog heb je!

    En wat is je jas schitterend geworden zeg, en ja, katten weten altijd wel een fijn plekje te vinden....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend.
    Wat zul je er een plezier aan hebben gehad: frivolite en naaien, dat gaat mooi samen. Ook veel draagplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje wat is die jas mooi geworden. Echt een uniek juweeltje.
    geniet ervan.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is je jas mooi geworden, En met de frivolité is het heel apart. Groetjes Gré

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik geloof dat ik niets meer hoef te zeggen, dat hebben de katten al zeer overtuigend gedaan, super wat een heerlijke jas en helemaal zelf gemaakt, petje af, Corina, ik vind hem prachtig.
    Groetjes, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, een pracht van een jas! Ik benijd je er best om...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ten eerste wat een mooie jas!!,

    Ik heb ook een vraag wat voor kant heb je aan de mouwen verwerkt en hoe?
    groeten Liselotte

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!