zondag 30 januari 2011

Toch nog gebreid


Zaterdagmiddag kwam ons kleine neefje (nu 7 maanden) een nachtje logeren. Dus daar waren we wel lekker druk mee, ja, maar wel heel erg leuk. Gelukkig ging het allemaal goed, hij at makkelijk, hij sliep goed en hij (en wij dus ook) had veel plezier. Tussendoor nog even dit sjaaltje gebreid, van het garen Esprit (Lammy). Dat bolletje kwam ik vrijdag tegen bij een wol/stoffenwinkeltje hier vlakbij. En aangezien ik al langer van plan was om eens iets paarsigs te maken om te dragen, kon ik dat bolletje niet laten liggen!


Nou vooruit, mogen jullie ook even meegenieten van ons logéetje:



9 opmerkingen:

  1. Wat een super sjaal!!! Lijkt me heel ingewikkeld!!!

    Liefs Angelina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, wat een schatje! En dat je dan nog tijd kon vinden om een sjaaltje te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach wat een schatje.
    En je sjaaltje ook natuurlijk.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou ook zo van paars!! mooi het verloop in de kleuren. Altijd gezellig een logeetje, zeker als het zo'n zoet jochie is ;-))

    Fijne week, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En ik maar denken dat het kwartje allang gevallen was. Je sjaal vind ik prachtig en dat komt natuurlijk ook door de kleur paars! Fijn dat het zo gezellig was met je neefje.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Thank you for your comment on my blog the other day. Your purple scarf is very pretty, I love it! Rachael Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie sjaal! Dat je daar nog tijd voor had zeg ;) Als die kleine logee thuis nou ook eens zo lekker lang zou slapen!
    Gr. Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. beste corrina,

    ik heb de lammy wol esprit ook gekocht maar heb nu wel een vraagje aan je want verder kan ik het nergens vinden.
    op de site van wolmarkt.nl staat pen 4,5 en 20 steken, op de bol staat pen 15-20 en 7 steken?
    nu weet ik het dus niet meer.
    wat moet ik doen?
    alvast bedankt voor het antwoord,
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ligt eraan wat je ermee wilt, Marjolein (ik zag geen emailadres of iets, dus ik reageer maar gewoon hier, hopelijk zie je het). Wat op de bol staat, daar bedoelen ze mee dat je met de hele draad breit, dus niet als bandje, dat kan wel, maar geeft natuurlijk niet dit resultaat. Voor een brede sjaal voor bij je winterjas kun je inderdaad wel 20 steken nemen, maar dan heb je wel iets meer nodig dan 1 bolletje. Ik heb met drie steken gebreid en naalden 3.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!