vrijdag 7 januari 2011

Tweede kantkloswerkje: ster


Met de Kerstdagen deze ster nog opgezet en gisteren afgemaakt en verstevigd. Dat heb ik gedaan met een trucje dat ik van het frivolité ken, eenvoudige hema-lijm verdunnen met water en dat gebruiken als 'stijfsel'. 




Het ging niet helemaal vanzelf, eerst brak er een draad, dus weer de boeken erbij hoe ik dat moest oplossen. Toen bleek dat ik een doek nodig had - zal ik maar gelijk een gatlap maken. Dus de zolder op geklauterd en tussen de katoentjes gezocht. Niks gevonden naar mijn gading... toen vond ik nog een niet-rafelende stof, die neutraal van kleur was en prettig aanvoelt. Dus die maar geknipt tot gatlap:




Gelijk in gebruik genomen:




Ondanks dat ook de ster niet geheel foutloos is, en de Kerst wel voorbij, ben ik er toch stiekem wel een beetje trots op... 




Ik heb ook een kistje gevonden om de kantklosspulletjes in te bewaren:



8 opmerkingen:

  1. je zegt dat je mooie ster niet helemaal foutloos, heb altijd horen zeggen in een handwerk mag een foutje zitten maar iemand anders mag het wel niet zien,dus waar zit de fout

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je ster is prachtig, hoor, ondanks het foutje. Ik heb ooit gehoord van een volk dat in haar kunstwerken expres een foutje maakte, omdat alleen hun God perfect kon zijn ... Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lovely! I'm just beginning to work on bobbin lace again. I have so much to learn yet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie geen foutjes hoor. En ik zou er niet eens aan durven beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een prachtige ster, hoor.
    En nog een voorspoedig 2011 toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt een mooie ster geworden. En je werkt zo snel! Bewaren voor volgende Kerst! Maar het gebruik van zo'n gatlap snap ik niet zo. Wat is het voordeel/nut?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo, dat is echt knap zeg! Het is een heel werkje om te kantklossen, ik heb het weleens een aantal dames zien doen, je moet geen ongeduldig type-je zijn! Ik zie dat jij van vele markten thuis bent, erg leuk!
    Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar, groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!