zaterdag 8 januari 2011

Daglicht



Ik had nog een foto bij daglicht beloofd van het schaarkussentje. Intussen zit die aan het schaartje wat bij het frettenborduurwerk ligt. Toch wel makkelijk, ik ben 'm nu veel minder vaak kwijt. En voor af en toe een draadje knippen, heb je er ook geen last van.




Zo kun je beter zien dat er kraaltjes gebruikt zijn en hoe ik het overlopende groene garen heb gebruikt, bij de rand heb ik een enkel draadje dubbel gevouwen, zodat alles ongeveer even groen blijft. Bij de boom heb ik twee draadjes naast elkaar gebruikt, en telkens met het donkere deel onderaan begonnen om met het lichtere stuk bovenaan te eindigen. Er hoorden nog wat siersteekjes bovenlangs, maar die heb ik vervangen door een klein frivolitéringetje en een kraaltje.

8 opmerkingen:

  1. Mooi hoor. The Drawn Thread hebben echt prachtige patronen, ik ozu ze wel allemaal willen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je erg mooi gemaakt en afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig schaarkussentje zeg! Leuk met die overloop borduurgaren. Het is dus niet lastig in het gebruik? Vind het wel een idee als je hierdoor je schaartje niet voortdurend kwijt bent. Wat gaat je frettenborduurwerk voorspoedig zeg! Fijne zondag, groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is echt heel leuk! en echt knap dat je de kleuren zo mooi laat overlopen!

    Je kantklos werkje is ook iets om héél trots op te zijn! ziet er beeldig uit!

    Groetjes,
    Jeanine.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik had het nog niet van zo dichtbij gezien je scissorskeeper :D.. die kraaltjes!..mooimooimooi! :D.. moet aan het mijne nog beginnen.. krijg er nu echt wel zin in :D.. en ik ga het bij mijn HEAD (Iris) leggen :D

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!