zaterdag 25 februari 2012

Sjaal met blaadjes


Deze sjaal maakte ik gisteren af. De basis is een (acryl)garen van de Lidl, een soort van bandjesgaren wat gebreid wordt op naalden 6, gewoon simpel tricotsteek (1 naald recht, 1 naald averecht). Er zaten 4 bolletjes in het zakje, en zij gaven 14 steken op, maar dat vond ik te smal. Ik heb uiteindelijk 18 steken opgezet en alle vier de bolletjes opgebreid. Een lekker lange sjaal dus. Alleen vond ik 'm wel wat saai, dus heb ik uit het boekje '100 bloemen' een blaadje uitgezocht om te haken.

Past best bij de nieuwe jas, hè?

5 opmerkingen:

  1. Hoi Corina,
    Bedankt voor je beterschap wensen.
    Jou sjaal en andere creatie's zijn weer schitterend, knap hoor, wat jij allemaal maakt.
    Groetjes Rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou en of hij erbij past!!
    Hartstikke gezellig is hij zo geworden.
    Hoe leuk deze brei/haak combinatie.
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee met de blaadjes!
    Ziet er prima uit bij de nieuwe jas :)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!