dinsdag 25 januari 2011

KAL het tweede blok


Het tweede blok met de railway stitch is ook klaar, dit breide lekker makkelijk. Alleen de eerste paar steken kijken en de rest kon dan in hetzelfde ritme door. Toen ik het blok af had, ontdekte ik wel een klein foutje (zie je 'm?), maar had geen zin meer om 'm uit te halen.


Intussen ben ik aan het derde blok begonnen - en gek genoeg weet ik door dat patroon wat er fout gaat met de stola. (Die ik nu voor de tweede keer helemaal uitgehaald heb!) Er stond een foutje in de beschrijving. Een tekentje stond als 1 steek afhalen, 2 steken recht breien, en de afgehaalde steek overhalen. In het patroon voor de deken staat dat je een steek moet afhalen,  2 steken samenbreien en dan de afgehaalde steek overhalen - aha! Dat zal ik vast met de stola ook moeten doen, dan houd ik tenminste geen steek meer teveel over aan het eind van de rit. Hmm... nu weer moed verzamelen en weer beginnen, én een lifeline zetten voor dat stuk waar het steeds fout gaat. Dat was ik nu al van plan, maar ik dacht nog wel 1 naaldje te kunnen breien - tja in die naald ging het dus fout, en omdat ik niet begreep wat er misging, toch een stukje doorgerommeld... Nou goed, al doende leert men, zou m'n vader zeggen.

6 opmerkingen:

  1. Deze is ook weer mooi, en het foutje viel niet op. tot je vroeg zie je hem ? Ja dan zie je hem. Maar als je het niet weet, valt het helemaal niet op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou moe, dan moet je wel echt super goed kijken zeg, maar opvallen, no way!!
    Heerlijk dat je nu toch je stola kunt gaan maken, en ja meid, het is een werk, maar je zult er geen spijt van hebben, als jij straks met die mooie stola paradeert.
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Corina,
    Prachtig!! En na even zoeken het foutje gevonden. Gewoon niet zeggen dat het er in zit. dan ziet niemand het :-)).
    IK ga zoeken of ik de patronen kan vinden. Ben er helemaal weg van!
    Ik wil nog graag weer een deken breien.

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooi, ik heb gekeken maar zag de fout niet ... Gelukkig weet je nu wat er fout ging bij je stola.
    Succes met moed verzamelem ;-)!
    Groetejs Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, zal wel aan mijn ogen liggen maar ik kan geen fout ontdekken, dus het valt niet erg op!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb best even moeten kijken voordat ik het foutje zag. Het valt dus niet op, lekker laten zitten. Ik kreeg vandaag m'n garen eindelijk binnen (3 weken na besteldatum!) ik ga van start!!!

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!