dinsdag 7 februari 2023

Ulla

 

Een popje met een verhaal vandaag. Van de buurvrouw kreeg ik een hele berg haakkatoen en wat borduurspulletjes. Die waren afkomstig van haar moeder die onlangs naar het zorgcentrum verhuisde. Op een voorwaarde, dat ik iets kleins maakte voor haar met de garens van haar moeder.

Een popje naar eigen patroontje vond ik dan wel passend. Ik gebruikte alleen het huidkleur garen uit eigen voorraad, de rest kwam van haar moeder.

Aan sommige bollen zat nog een klein haakseltje, en ik vond het wel leuk daar ook van te gebruiken. Dus ik knipte een stukje af voor een omslagdoek, omdat het garen er nog aan zat, was het makkelijk om er een randje vasten omheen te haken voor een omslagdoekje.


Ook de rode versiersels in het haar zijn van die stukjes die haar moeder haakte. De buurvrouw was er erg blij mee en doopte het popje direct Ulla, naar haar moeder. 


En nu even kijken of er meer poppennieuws is bij...







Ria


En doe je ook mee, voor een keer of altijd, laat het even weten, dan voegen we je link toe!

6 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat buurvrouw aan jou dacht! Ik vind het altijd wel iets hebben, al die oude spulletjes.
    Je hebt een gaaf popje voor haar gemaakt, en zo leuk dat je stukjes oud haakwerk van haar moeder op deze manier hebt gebruikt voor het aankleden van het popje!
    Ulla is een topper!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, wat een mooi popje, met name door het verhaal er achter. Mooi dat je wat van het nog aanwezige haakwerk hebt verwerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. creatieshaken-ria7 februari 2023 om 11:16

    Wat leuk om deze spulletjes te gebruiken en weer een schattig popje geworden.En mooi de omslagdoekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dit super leuk en lief gedaan! Echt een mooi en zeer bijzonder popje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is een heel mooi poppetje geworden. Fijn dat je zoveel haakwerk van haar moeder kon verwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ulla is goed gelukt! En hoe leuk is het om op deze manier nog een aandenken aan je moeder te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!