dinsdag 28 februari 2023

Februari beer

 

De laatste dinsdag van de maand, tijd voor de uitdaging! Elke maand een pop of beer naar patroon van een andere ontwerpster. Dit keer een beertje uit het boek Lättsytt av lappar van Anne Örnberg. Het boek bevat ook nog een (veel groter) konijn en verder andere quiltpatronen. (Ik kocht het boek eigenlijk voor m'n zusje die veel meer quilt dan ik, maar ik kon het toch niet laten de beestjes te maken voor ze het krijgt... oeps, nu weet ze het al, want ze leest meestal wel mee...😅)

Voor deze beer gebruikte ik restjes stof en een stukje van hetzelfde kussensloop als waar ik de pop van vorige maand mee maakte. De knoopjes, oogjes en op de pootjes, komen uit een zak knoopjes uit de tweedehands winkel. 

Eigen toevoegingen... ik naaide de pootjes niet aan de binnenkant vast maar dwars door het lijfje, waardoor de beer z'n armpjes en beentjes kan bewegen. En ik borduurde een snuitje.

Ik had in januari al de stofjes voorbereid, en de lapjes aan elkaar naaien bleek een lekker klusje voor 's avonds op de bank, dus deze was in de tweede week van februari al klaar. (Vandaar dat hij gefotografeerd kon in de sneeuw.) Genoeg tijd om het volgende patroon uit te zoeken en voor te bereiden...

De eerste keer dat ik een heel beestje van katoenen lapjes maak, dat maakt een beestje dan niet zo zacht en misschien zelfs een beetje koud, maar ook wel weer leuk om met al die verschillende lapjes en patroontjes te spelen.

En nu ga ik m'n rondje maken langs:

Ria

4 opmerkingen:

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!