woensdag 22 februari 2023

Het bos

 

Zaterdagochtend 11 februari, nog een een rondje bos voor ik ga werken. Ik hoefde pas om 10 uur te beginnen en de zon scheen zo lekker...


Zo vroeg in het seizoen is die zon nog een zeldzaamheid, dus daar moet je dan wel even van genieten!






Welk pad nemen we Fanny?






Een warme dag, 's middags tikten we zelfs de 10 graden aan en met weinig wind is dat echt al heel lekker warm!



De eerste sneeuwklokjes gaan open. Ik had er van m'n ouders uit de tuin ook meegenomen, maar kennelijk is dat niet hetzelfde soort, want die zijn toch echt een beetje later...


Na zo'n warm weekend gaat het hard in de tuin!



En konden we 's middags zelfs al even theedrinken in de tuin na wat gerommeld te hebben. Een perfect begin van de vakantie. 



En na het eten nét licht genoeg voor een klein rondje bos...







Dinsdag is het ook weer droog genoeg om het 'dassenrondje' te lopen. Een rondje met heel veel dassensporen. Ik vroeg me kort daarvoor al af of ze weer wakker waren, maar inderdaad, ze zijn volop actief.


Ze graven heel wat boomstronkjes kapot op zoek naar larven en we vonden plukjes haar, dat hadden we nog niet eerder meegemaakt.


Heel zacht en pluizig, en wordt superwarm in je hand.


Woensdag 15 feb.:




Nu de sneeuw weg is, kunnen we weer inzoomen op de details en ons verwonderen over alle soorten mosjes.




Toen ik op m'n hurken zat om deze paddenstoelen te fotograferen, zag ik een donkere schaduw voorbij vliegen, te donker en te klein - dat was niet de hond... Ik stond op en 2 meter voor me springt een eekhoorn de boom in. Te verbaasd om een foto te maken, maar gaaf was het wel!



Nou misschien wel weer lang genoeg zo. We verdelen het maar een beetje... (of ik maak gewoon veel te veel foto's 😅)

1 opmerking:

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!