maandag 21 november 2022

Van herfst naar winter


Deze foto's zijn nog van vorige week zondag, toen het nog zacht weer en nat was.
 

Dinsdag werd het een extra rondje langs het meer:



Een dapper madeliefje probeert het nog voor de winter invalt...

Donderdag sloeg het weer om en stak er een ijzig koude wind op. Hoewel het nog boven 0 was, voelde het echt heel koud.

De volgende ochtend was het nog steeds ijzig koud, maar wel helderder, erg fijn na alle regen en donkerheid van ervoor.


Gelukkig hadden ze nog jasjes in Fanny's maat bij de tweedehandswinkel, want wat liep ze te bibberen donderdag. Gelijk eentje gehaald en aangetrokken en ze liep een stuk rustiger mee! 

Ondanks de kou, was het genieten in de zon.


Maar je ziet die grijze wolken daar, daar kwam ook wel degelijk een beetje wittigheid uit, hagel/sneeuw of er ergens tussenin, geen idee...

Zaterdagochtend was het nog steeds koud, nu ook onder 0 en een heel klein beetje wittig.





Kon nog net even een klein rondje met de hond voor ik ging werken.


De foto hieronder moet je eigenlijk even vergroten, zo'n steen is soms net een landschapje op zich met al die mosjes en mini paddenstoelen...


Toen ik later aan het werk was, begon het te sneeuwen. Een fotootje van het uitzicht daar op de grootste boom van ons dorp, verder had ik daar natuurlijk geen gelegenheid toe.



Tegen 21 uur weer thuis, lekker wit...


Zondagochtend -4, en nog donker toen ik ging werken, toch nog even een fotootje uit het raam op het werk (helaas had ik niet in de gaten dat de camera spiegelde in het raam...)



Nog meer sneeuw.

Na het werk nog even een klein stukje met de hond:





Ik houd van sneeuw en de hond gelukkig ook. Met haar jasje blijft ze lekker warm, haar poten lijken er niet zoveel last van de hebben vooralsnog. En ze rent, en steekt haar neus diep in de sneeuw, ze wordt er een beetje hyper van, net als kinderen...












Maandagochtend vrij, nu kunnen we er echt van genieten! Van die sneeuw dan he, huisvrouwenwerk gaat natuurlijk gewoon door, of je nou net 20 uur in twee dagen heb gewerkt of niet...


's Morgens uit het slaapkamerraam. En dan op pad, naar school met dochter en gelijk hond uit laten, zoals elke ochtend.




De stilstaande zijarm van de beek is ook gelijk al dichtgevroren. Waar het stroomt daar heb ik nog niet meegemaakt dat het helemaal dicht ligt, al is er soms maar een klein streepje meer open.



Ook gelijk maar even langs het afhaalpunt voor pakketjes en dan de wandeling vervolgen naar huis. Loopt er ineens een ree op de hoofdstraat, de doorgaande weg tussen ons dorp naar het volgende...


En die ging op het gemakje, en vervolgens kwam er nog een die het al even rustig aan deed. Dus ik kon stilstaan, de hond kalmeren, en met postpakket onder de arm en al foto's maken.



Gaaf toch?


Zo, weer thuis, even de hond vastleggen, zodat ik paadjes kan scheppen en vegen...






De sneeuwschep stond nog in de schuur, en ik was duidelijk niet de eerste die in de tuin liep vandaag...



Zie je dat tegen de muur, de bladhark staat er nog, ik was er nog niet helemaal klaar voor eigenlijk...


Houd die vogels in de gaten Fanny!


Intussen komt er af en toe een beetje zon door of blauwe lucht. Het blog-schrijven gaat niet zo heel snel vandaag...

En de vogels vliegen af en aan om zonnebloemzaadjes te halen...


Zo, nu zijn jullie weer helemaal bij, maar ik ga ongetwijfeld nog meer sneeuwfoto's maken...

5 opmerkingen:

  1. Zo ineens van de herfst in de winter!
    Het was hier ook koud en daardoor was het 's morgens wat witgevroren, maar sneeuw hebben we niet gehad. Wel veel regen en als ik dan al die mooie witte foto's van jou zie, word ik zelfs een héél klein beetje jaloers. Maar ik geniet gewoon lekker van jouw foto's, dat is ook fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige sneeuwfoto's, maar ik ben blij dat hier geen sneeuw ligt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat kan het snel gaan zeg... Eigenlijk ging dat in Nederland ook zo, al hebben we hier in het westen nog geen sneeuw gehad.
    Prachtige foto's weer, Corina. Ik geniet van de kerstplaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!