donderdag 17 november 2022

Kerst hangertjes

 


Het schiet weer op naar Kerst, en dat betekent ook dat het adventswinkeltje in het dorp open gaat vanaf de eerste Advent. Voor het derde jaar op rij mag ik meedoen, dus ik ben al vast aan de slag gegaan met het maken van kerstdingetjes. Zulke tomtes maakte ik vorig jaar ook al, daar had ik er nog maar 2 van over, dus hier is er vast een bij, deze is niet van wolvilt maar van vadmal een geweven wollen stof die daarna gevold wordt. Het peperkoekmannetje maakte ik vorig jaar al met dit tekeningetje. Intussen was ik haast door m'n peperkoekkleurige vilt heen, en laatst vond ik tweedehand wat vilt/fleece, helaas niet echt wolvilt, maar hij liet zich beter verwerken dan ik vreesde. Wolvilt hier in Zweden niet verkrijgbaar, dus ik denk dat ik een keer een bestelling uit Nederland/Duitsland moet laten komen...

Er staat al weer een mooi doosje klaar, geprijsd en wel. Dit zijn alleen de hangertjes, er staat nog een veel grotere doos klaar met poppetjes en beestjes en zo.

Natuurlijk moeten er ook nog weer van die Zweedse paardjes gemaakt worden, die verkopen altijd goed, zelfs hier in Zweden. En ik heb nog wel meer ideetjes en vast wat schetsjes gemaakt... En ik ben begonnen met een serie gehaakte hangertjes...  Wordt vervolgd dus!

4 opmerkingen:

  1. Erg leuk! En zeker omdat er echt een markt voor is bij jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat ik niet in de buurt ben. Dan had ik zeker wat bij jou gekocht.
    Heel erg mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je al veel! Leuk dat je dit doet... Ja, zo'n Zweeds paardje is gaaf, dat vinden wij hier ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je weer een mooie verzameling bij elkaar gemaakt. Het is vast leuk om deze kleine projectjes te maken en het is nog leuker dat ze zo goed verkocht worden, daaruit blijkt immers waardering voor je werk voor het goede doel.
    Oh ja die zweedse paardjes, die horen bij Zweden zoals de klompen bij Nederland. Ik vind de paardjes altijd erg vrolijk door al die mooie kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!