zaterdag 12 november 2022

Sinterklaas

 

Vandaag de intocht van Sinterklaas in Nederland, en hoewel dochter er nu dan toch niet meer in gelooft, willen we deze traditie toch graag behouden. Ik heb het altijd een heel leuk feest gevonden, met gezelligheid, lekkers, plagerijtjes...

Dus we kijken het Sinterklaasjournaal, en we hebben de eerder gemaakte versieringen tevoorschijn gehaald. Ze mag haar schoen zetten, en we vieren pakjesavond. Gezellig! Dichterbij 5 december gaan we weer aan het bakken. Gevulde speculaas is gelukkig goed zelf te maken. En nu heb ik ook een paar speculaasvormen gekregen, lijkt me ook leuk om te proberen echte speculaasjes te bakken...


Iets erbij maken... dat denk ik dan weer niet. Maar dat is ook omdat ik te druk ben met andere dingen. Maar het inrichten in Sinterklaassfeer samen met dochter en een muziekje erbij, dat was alvast gezellig.

Oh ja, dochter vond dat ik wat moest tekenen...

6 opmerkingen:

  1. Gezellige tijd dat zullen ze in Zweden niet kennen denk ik. Of vueren ze daar iets anders

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo gezellig! Mooi dat jullie die traditie vasthouden. Ik wens jullie veel genietmomentjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke sinterklaasquilt! Ik ga de mijne ook weer ophangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je in Zweden Sinterklaas viert! Ik heb met dochter van 7 genoten van de intocht. Vanavond mag ze haar schoen zetten. Wij gaan ook het huis versieren.
    Ik hou ook van deze periode.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je dochter tekent leuk zeg... Ja, dit feest moet je vasthouden hoor, zo gezellig en traditioneel.
    En het Sinterklaasjournaal is zo leuk! Onze kleinkinderen zitten nu ook weer te kijken...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!