dinsdag 14 december 2021

Kaboutermeisje

 


Omdat ik even niks te breien had, behalve m'n grote trui en die wilde ik niet meenemen naar het breicafé, begon ik aan dit meisje. Het patroontje vond ik in een boekje uit 1981, gekregen van een kennis.


Ik koos voor het meisje uit de familie Julman. Ik breide met Viking Baby Ull (al weer) en het rood is Onion, en breinaalden (Addi CraSy Trio) 2,5 mm. Hiermee werd ze wel iets kleiner dan het voorbeeld, dus het was even rekenen met de maten. En goed lezen en puzzelen, oudere patronen zijn vaak wel wat lastiger te lezen, vind ik.

De rok is genaaid van een stukje kerststof, het vestje van ooit eens zelf gevilt vilt. De schoentjes heb ik achterwege gelaten, dan zou je de gestreepte kousen bijna niet meer zien.


Erg leuk om zo even tussendoor te doen. Geen idee of ik de rest van de familie ooit ook nog maak. Ik heb nog zo'n boekje waar ook van zulke leuke patroontjes in staan...


Oh en mochten jullie het gemist hebben, gisteren kwamen de patroontjes van Lucia en haar lichtdraagster online (zie het blogje van gisteren), de laatste is nog tot vrijdag gratis te downloaden!


Kijken of er nog winterig of kersterig poppennieuws is bij:

6 opmerkingen:

  1. Knap gedaan, het is een mooi meisje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi meisje en juist die oude boekjes hebben vaak zulke leuke dingen om uit te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk kaboutervrouwtje! Gelukkig zijn breipatronen 'onbeperkt houdbaar'.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk dametje. Zo tijdloos. Leuk als je zoiets vindt in een oud boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk, dat gebreide popje! En Lucia is ook schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!