maandag 4 oktober 2021

Advent uitdaging

 


Ja, nu heb ik weer wat bedacht, en misschien zijn er wel meer die willen meedoen, dus ik brand gelijk maar los.

Laatst kreeg ik over de post het borduurboek van Ateljé Margaretha en daar staan onder andere heel veel mooie adventskalenders in. Maar ja... dat moet ik zelf toch ook kunnen verzinnen? Dochter begon ook al heel voorzichtig te vissen of er dit jaar misschien een zelfgemaakte kerstkalender in zou kunnen zitten... 

En met dat het plan vorm begon te krijgen, dacht ik: misschien zijn er wel meer die dit leuk vinden en willen meedoen!


Nu is het plan als volgt:

In de komende 8 weken plaats ik elke woensdag een blogpost met drie werkjes. Als dat lukt, dan hebben we de woensdag voor 1 december (24/11) 24 werkjes bij elkaar gesprokkeld, en dan nog een week de tijd om er een geheel van te maken, zodat het precies op 1 december klaar is. Ik ga voor een wandkleed met 24 'plaatjes' en een ringetje erbij, zodat men daar een klein cadeautje aan kan hangen. 

Om het nog enigszins realistisch te maken, mogen ook eerder gemaakte werkjes meedoen en een plekje krijgen in dit project. Ook als die gekregen of van de kringloop komen of zoiets. Zo lang het maar textiel handwerk is. Alle technieken zijn toegestaan, breien, borduren, haken, frivolité, kant... En zoals je van mij gewend bent, ga ik voor verschillende technieken. Wil je geen hele kalender maken, maar bijvoorbeeld 24 losse werkjes om in de kerstboom te hangen of 24 motiefjes voor op een kerstkaart is dat ook helemaal goed. Heb je een erg arbeidsintensief idee dan mogen 8 delen ook. Ik heb mezelf als extra uitdaging gegeven dat ik voor elk projectje een andere bron gebruik, dus geen 2 patronen uit hetzelfde boek. Dit is geen verplichting, maar misschien wel een leuke uitdaging om nu eindelijk eens iets te maken uit dat mooie boek dat al jaren in de kast staat...

Zijn jullie net zo enthousiast als ik? Meld je dan aan via de reacties, dan voeg ik je link toe aan de blogposten op woensdag. Zo kunnen we elkaar enthousiast houden en inspireren!

(Ik snap helemaal dat het een beetje kort dag is, geen enkel probleem als je op een later moment instapt.)

9 opmerkingen:

  1. Ja, ik ga de uitdaging ook aan! Ik zal ook op woensdag een blog online zetten met mijn vorderingen en een link naar jou ( en wie nog volgt)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel een heel leuk idee! (maar voor mij ondoenlijk.....) veel plezier gewenst en ik kijk hier graag mee naar de vorderingen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel leuk idee, maar ik ga niet meedoen. De tijd en de zin ontbreekt momenteel om te borduren zo'n beetje. Het breien van allerlei dingen houdt me momenteel volledig in de ban.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een leuk idee, maar ik weet nog niet of ik meedoe. Ik kom woensdag weer even kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. goed idee, moet even kijken of ik genoeg inspiratie heb om mee te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry, hij gaf aan dat zou antwoorden als w van den hoofdakker, maar nu zegt hij unknown. groetjes je zusje

      Verwijderen
  6. Oei, dat is wel keileuk...! Maar ik ben bang dat ik mezelf overschat als ik meteen instap.. Ik volg het natuurlijk graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, wat een leuk idee! Ik ga het proberen, al denk ik dat ik deze week nog even oversla. Volgende week stap ik dan in met een aantal oude werkjes. Wat het geheel wordt, dat weet ik nu nog even niet ....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk! Ik ga het in ieder geval volgen

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!