donderdag 21 oktober 2021

Vorst

Afgelopen maandag was het weer zo'n mooie vorst dag. Bijzonder dat alles er zo mooi uit kan zien met zo'n laagje wit erop. De zon kwam op terwijl ik met dochter naar school liep. Nevel over de beek.

De zon nog zo laag dat zelfs de heuvels nog in de schaduw lagen, alleen de herfst gele boomtoppen lichtten op in het ochtendlicht.


Het zonnetje kwam maar amper over de heuvel heen, net genoeg om de bomen in vlammend geel te zetten.






Ik schreef laatst dat dochter met schoolklas naar het scouting gebouw ging, hier ligt het in het ochtendlicht, het hokje op de voorgrond is een toilet (utedass).





De zon was al iets hoger toen ik daar weer terug kwam.



Ons huis nog steeds in de schaduw.



Pas na tienen hadden we zon in de tuin. Zo laag blijft zij nu.

's Middags nog even in de tuin gewerkt, ik kocht laatst nog wat bollen om te planten. Daar wachtte ook deze verrassing:

Nooit gedacht dat die zaadjes uit zouden komen nog in hun bol.

Om 3 uur 's middags lag er nóg ijs op het vijvertje. 




's Avonds werd het alleen maar warmer in plaats van kouder, en nu ik dit schrijf (woensdag), hebben we al weer een paar dagen regen. Wel 13 graden nu vanmorgen al, gewoon warm ondanks de wind en de regen.

 

3 opmerkingen:

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!