woensdag 27 oktober 2021

Advent Uitdaging week 4


Wow, week 4 al weer, op de helft zijn we al! Wat geniet ik van deze uitdaging, en jullie enthousiaste reacties en bijdragen! Hoe gaat het met jullie werkjes? Mij is het weer gelukt om er 3 af te hebben. Ook helemaal zelf nu geborduurd deze keer.


Ik begin vandaag met een tomtemor, mevrouw kerstkabouter, die net haar schaal warme tomtegröt (letterlijk kabouterpap, oftewel rijstepap) klaar heeft. Dit vrolijke patroontje komt uit een boekje van Permin:


En ik maakte een vogeltje:


Het is haast niet te zien hoe mini dit vogeltje is (misschien straks in het overzicht), en hoewel ik altijd goed heb kunnen zien, had zelfs ik moeite met de mini kruisjes bij lamplicht. En voor de dennennaalden vond ik het mooier om lange steken te borduren, dus het is een beetje een combinatie geworden van kruissteek en platsteek. Ik weet eigenlijk niet goed meer hoe ik eraan kom, maar zo lag het in m'n voorraad:


De derde voor vandaag is: 


Uit dit leuke boek:



Het rode garen (uit een partijtje garen van de tweedehands winkel) heeft kennelijk een keer bij een tijdschrift gezeten, behalve het nummer (het bekende 666 rood van DMC) staat er God Jul önskar Allers op de wikkel.

En omdat het zo leuk is, even een overzichtje:



De andere deelnemers:
En dan hier de link naar de blogs van:

En dan nog een Facebooklink:

En de foto van Dyonne van vorige week:



Doe je ook mee (elke week of eenmalig), maar sta je er nog niet bij, laat het me weten, dan voeg ik je zo snel mogelijk toe!

2 opmerkingen:

  1. Geweldig, liefst 3 borduurtjes! Je hebt deze week veel gedaan en ik vind het geheel er ook heel goed uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het wordt al een mooie verzameling.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!