zondag 10 januari 2021

Verjaardagsshawl


De wolletjes, twee bollen Scheepjes Stardust en een bol Katia Velours, kreeg ik voor m'n verjaardag van bijna 2 jaar geleden met de uitdaging om er een eigen shawl van te maken. Hmm... Leuke uitdaging, maar hoe ga ik dat aanpakken? 

Van de zomer vond ik een patroon voor een shawl met domino blokjes in een Novita blad, en de eerste werd mooi, maar al snel bleek dat patroon niet te werken voor dit garen, dus maakte ik een V met die blokjes, vulde het open gedeelte in, en nam daarna de steken van de onderkant op. 

Daarna heb ik per rand bedacht hoe ik het ging doen. Er zitten onder andere wat randjes in uit de Coronaknuffellapjesdeken van NaantjeKnit. 

De afwerking is gehaakt met het velours garen. 

Nu is hij klaar, ben er best een beetje trots op. En hij draagt lekker. Zowel als omslagdoek als sjaal. 


Niet gek hè? 

11 opmerkingen:

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!