maandag 25 januari 2021

Mini Maximus

 

Alle breipennen waren leeg... Dat kan natuurlijk niet. Gelukkig stond er in het nieuwe boek van Nana Seijlhouwer (NaantjeKnit) een prachtig patroon en is daar ook al een KAL van bezig (Nana geeft elke week uitleg op haar YouTube kanaal en dan breien we weer een rand verder, elk aan haar eigen omslagdoek). 



Hoewel hier in Zweden de winkels wel open zijn, met de nodige beperkingen zodat het lukt om afstand te houden, volg ik de orders en ga alleen naar de winkel als ik echt iets nodig heb. In dit geval vond ik garen kopen toch ook even nodig, dus heb ik donderdag een lekker voorraadje ingeslagen, genoeg zowel voor deze omslagdoek als ook voor wat andere projecten. 


Voor wie het boek nog niet kent, Nana heeft vier patronen gepubliceerd in een mooi boek, met uitgebreide uitleg, zoals we dat van haar gewend zijn, met achtergrond informatie en mooie foto's. Hier op de foto ligt het boek Kwartet op mijn Rozenknopjes shawl, waarvan het patroon ook in het boek staat. Met polswarmers trouwens, daar had ik toen niet genoeg garen meer voor, maar wie weet brei ik ze alsnog nog wel een keertje. 


En voor wie het boek al wel kent en het zich afvroeg, ja ik sta er in met nog meer van haar testers.
 

Voor nu kan ik vooruit met dit mooie patroon vol afwisseling en bijzondere technieken. Het eerste stukje brioche zit er al in, en er volgt nog meer. En dinsdag gaan we beginnen met de entrelac. Ik kan dus weer lekker breien!

5 opmerkingen:

  1. Prachtig, Corina! En wat heerlijk dat bij jullie de winkels open zijn. Dat ga ik nu wel enigszins missen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er prachtig uit. Wel een pittig patroon met dat brioche.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige kleuren heb je uitgekozen voor dit bijzondere patroon! Veel plezier bij het entrelac breien, en de rest dat volgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeh, dat wordt mooi! Maar wel heel ingewikkeld denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi zeg maar inderdaad ziet het er tamelijk ingewikkeld uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!