maandag 4 januari 2021

Ramen kijken

Tja, je gaat toch zoeken naar alternatieve uitjes voor in de kerstvakantie die hier maar liefst 3 weken duurt. En zo kwamen we in Rydal bij het spinnerij museum. Het museum zelf was gesloten, maar ze hebben in de adventsperiode elke dag een nieuw venster onthuld, ingericht door kunstenaars en vertegenwoordigers van diverse groepen uit Rydal. 

Uiteraard was er ook handwerk bij in een aantal van de ramen. 



Zomaar een greep uit de vensters. 



Net als bij veel adventskalenders van stonden de nummers kriskras door elkaar, in totaal waren er 29, maar ik heb ze niet allemaal gefotografeerd. 








Denkpatronen. Veel gedachten die vaak langskomen zijn niet zo positief, zeker niet in deze tijd, dus hier een aantal tips voor wat je in plaats daarvan ook kunt denken. Zoals 'ik ben dankbaar' of 'ik volg mijn hart'. 










De tekst gaat over dat het bos er altijd is, en op je wacht als je tot rust wilt komen. 


In het museum waren we jaren geleden al eens geweest, zeer de moeite waard. En een leuk handwerk winkeltje erbij, waar lokale handwerk ers hun spullen verkopen, maar ook materialen en zelfmaak patronen en pakketten.

We waren vroeg net na 15 uur, en gelukkig maar, daarna werd het wel drukker. Toch even een verantwoord uitje in deze tijd. 

6 opmerkingen:

  1. Leuk bedacht, zo calt er toch nog wat te zien, een kleine tentoonstelling.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wát een leuk idee! Ik vond het heel leuk al die verschillende thema’s te bekijken. Ieder raam een eigen persoonlijkheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee. Bedankt voor de mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om daar een kijkje te nemen! Ik vind de ramen er prachtig uitzien; het zijn allemaal etalages geworden. Wat een werk om te doen, maar ja.. bezoekers komen er toch niet. Leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!