woensdag 29 februari 2012

WOW: bezig op woensdag


Helemaal de smaak te pakken met het macraméhaken, de eerste twee koordjes zijn klaar en zitten op de stof geregen. Nog 4 te gaan, en die zijn korter, dus het schiet lekker op. Ik heb zo'n zin om aan de naaldkantvullingen te beginnen!


Dit is van een pakketje dat ik nog had liggen. Het zat ooit eens bij zo'n map met borduurpatronen, die je bij elkaar kon sparen. Eerst waren er nog losse nummers te koop bij de tijdschriftenhandel, later moest je een abonnement nemen, wat ik nooit heb gedaan. Het is ajourborduurwerk, of richelieu. Ook zoiets dat ik altijd al eens heb willen proberen en nu had ik ineens zin in dit pakketje. De eerste heb ik zonder borduurring gemaakt, maar het bleek lastig er geen spanning op te krijgen, dus de tweede probeer ik met ring. Kijken of me dat beter bevalt. De eerste is klaar - wel spannend hoor, het wegknippen van de stof... Het is nog wel een beetje blauw van het patroonpotlood, ik kreeg nog niet alles eruit gespoeld. De ervaring leert dat zonlicht nog effectiever is om het blauw weg te krijgen dan water. Jammer dat we niet wat meer zon hebben op het moment...

Lekkere priegelwerkjes onder handen dus op deze woensdag. Wil je zien wat anderen doen op deze (schrikkel) woensdag, kijk dan op Esther's blog, waar trouwens binnenkort weer een mystery BOM (block of the month) van start gaat. Zij maakt fantastisch mooie ontwerpen!

9 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig, fijn werk! Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jemig Corina, wat wordt dat prachtig.
    Waar haal je het geduld vandaan???
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een klus, maar het wordt erg mooi!
    Liefs, Nanaya

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow - you're making the cord and then going to do cut work. It will be fabulous.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. What a beautiful RPL pattern and you chose such a great colour. Good luck with it!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is weer helemaal iets voor jou, Corina, fijntjes en apart (in positieve zin), iets dat je niet overal ziet.
    Groetjes, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. macramé haken , ken ik ook niet :)
    Maar zag net al weer een stukje van het eind resultaat...
    Ziet er mooi uit zeg!

    Groetjes van Ivonne

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!