zondag 19 februari 2012

Agenda cover


Wij krijgen van het werk vaak een agenda, en die is wel heel erg handig, maar nooit echt mooi. En toen ik op m'n 'werktafel' nog wat overgebleven stroken groene wollen stof van de winterjas zag liggen, naast een stuk vilt, bedacht ik dat ik prima een hoes zou kunnen maken.

Deze keer geen (nou ja, weinig) handwerk, ik heb de machine maar aan het werk gezet. Er zitten nog zoveel steken op de naaimachine die ik nog niet had gebruikt. Alleen de strook katoen is gewoon gestikt, de rest is allemaal met een (sier)steek vast genaaid en ook allemaal met een andere steek.


Ik heb behalve de wollen stof en de strook katoen cinnamon vilt gebruikt en wollen vilt. Ook het geborduurde woord 'agenda' is met de naaimachine gedaan. De bloemetjes van kant bedacht ik pas later, dus die heb ik wel met de hand gedaan, net als het vastzetten van het viltje met 'agenda'.


De binnenkanten zijn van katoen. Dat is lekker dun. Ik ben er wel een groot stuk van de zaterdag mee zoet geweest, maar ik ben er zelf heel blij mee hoe het geworden is!

9 opmerkingen:

  1. Dat is een heel mooie hoes geworden, zo wordt elke agenda een genot om naar te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, de combinatie van stoffen en siersteken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb jij toch altijd een ideeen :-)) Ik vind het een mooie cover geworden!!
    groetjessss

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je dan wel heel snel gedaan in slechts 1 dag.
    Super gaaf is ie geworden en vooral handig.
    Je collega's gaan je vast vragen om er een voor hen te maken.
    Liefs Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt prachtig gemaakt. En zelfs die letters met de machine, wist niet eens dat dat kon.
    groetjes, Famke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend, zo heb je een zeer persoonlijke agenda!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh.., dat is nog eens origineel!
    Je hebt prachtige steken op je machine zitten. Ik gebruik ze ook wel eens op papier. Je kunt er zoveel leuke dingen mee doen.

    Groetjes, ELizabeth

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!