maandag 27 februari 2012

Macraméhaken


In de laatste Anna wordt het macraméhaken genoemd, op internet kom je het ook tegen onder de naam 'Romanian Point Lace', waarbij je een koordje haakt op een speciale manier, die rijg je op een stuk stof, zet alles aan elkaar met naaldkant vullingen en dan mag het weer los van de stof. Ik was het al tegengekomen op Ravely, op een blog, laatst was iemand van een club het tegengekomen en die vroeg of het niet wat voor mij was. Tja, toen ik het dan ook nog in de Anna tegenkwam, kon ik er niet meer omheen, hè.

Vrijdagmiddag heb ik bij m'n tante zitten neuzen in oude Anna's, want het had er al vaker in gestaan, en dat leverde me een stapeltje heel leuke patronen op en deze leek me wel leuk om mee te beginnen, niet al te groot en wel met behoorlijk wat techniek.


Zaterdagmiddag ben ik begonnen, garen uitgezocht (Lizbeth 10 voor het koord, Lizbeth 20 voor de vullingen), en begonnen aan het eerste koordje. Het begin was even lastig, maar nu gaat het lekker!

4 opmerkingen:

  1. Op het eerste oog doet het koordje mij aan Scoubidou denken wat mijn kleindochter doet.

    Maar ik ging eens even zoeken op internet en daar kom ik de prachtigste dingen tegen.
    Uuuuh.......niet dat ik er aan wil beginnen....
    maar Corina zou Corina niet zijn als het haar niet lukt;-)
    Ben heel benieuwd straks naar het resultaat.

    Fijne dag en lieve groeten!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is mooi! Ik ben heel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, met de beschrijving van Anna kom ik er niet uit. Ga met YouTube proberen, bedankt voor de Engelse naam!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, met de beschrijving van Anna kom ik er niet uit. Ga met YouTube proberen, bedankt voor de Engelse naam!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!