maandag 8 maart 2010

Schoudermanteltje


Alleen nog de bonthaakjes toevoegen (heb ik besteld) en dan is de pelerine/ schoudermanteltje af. Ik heb de randen net iets kleiner gedaan dan op het patroon stond, uiteindelijk had ik ook maar een klein beetje garen over, dus dat was geen slechte gok geweest.

Het patroon komt uit het breitijdschrift Filati nr 32, maar ik heb eigen garens gebruikt, voor het middendeel drie garens gecombineerd, voor de randen had ik nog vier bolletjes van dat harige garen liggen.

Het was een leuk patroon om te breien. Het lastigste was de steken opnemen uit de onderkant, ik zet kennelijk nogal strak op.

Warm zit ie in elk geval wel, ik heb 'm zaterdagavond al omgehad, en voor dat ie goed en wel af was, ging de poes er al steeds op liggen. Zat ik net die randen dubbel te naaien met het geval op schoot, kruipt ze er gewoon tussen. En gooi ik 'm even aan de kant om een kop koffie te halen, gebeurt er dit:

4 opmerkingen:

  1. slimme poes lekker zacht dit is voor mij dat vrouwtje maar een andere maakt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Corina,

    Wat een prachtig schouder vestje heb je gebreid.
    Je bent ook wel een ook altijd wel druk bezig he.

    Groetjes Ankie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi schoudermanteltje en je poes zo schattig!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo corina, wat een geweldig mooi schoudermanteltje, zou je mij het patroon willen mailen, mijn email adres is: wfmiracle50@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!