zaterdag 6 maart 2010

Dagje Frivolité


Vandaag was de Ledenvergadering/workshopdag van de Frivolité(k)ring in Tiel. Lekker dichtbij dus voor mij, half uurtje rijden. Ik was daar al een paar jaar niet meer geweest, maar nu had ik er echt weer zin in. 

't Was best gezellig druk, er was een leuke verkoopstand en een mevrouw (Wilma van Haren) die een boekje had gemaakt over sieraden van frivolité, zowaar eens een boekje in het Nederlands. Ik heb het ook gekocht (het blauwe boekje op de foto), er staat niet alleen in hoe je leuke kettingen en armbanden kunt maken van relatief grof garen (mooi perlé!), maar ook hoe je van kokosnoot zelf een spoeltje kunt maken waar wat meer garen op past dan op de normale spoeltjes.

Je kon ook nog de blaadjes van eerdere workshops kopen, ik heb er een meegenomen van een boekenlegger met een leuk techniekje. Ik ga 'm zeker maken!

Een van de bestuursleden heeft me laten zien hoe je frivolité met de naald kunt knopen, ik had daar al zo vaak wat over gelezen, maar nog nooit geprobeerd. Lijkt goed te doen en het voordeel is dat als je een foutje maakt, je niet alles terug hoeft te knopen, maar het gewoon van de naald af kunt gooien en opnieuw beginnen. Ik houd jullie op de hoogte! 


Omdat er ook het tweede lustrum gevierd werd, hoefden we geen garen mee te nemen en kregen we bovenstaand pakketje, een patroon en drie 'spoeltjes' met garen. 't Is geen makkelijk patroontje en er was nogal wat discussie over hoe het zou moeten, maar ik denk dat het nu wel goed gaat komen. Je zult het eindresultaat nog wel zien.

Kortom, een geslaagde dag met veel inspiratie, bijgepraat met mensen die ik nog ken van een paar jaar geleden en kennis gemaakt met andere leden, echt gezellig!

6 opmerkingen:

  1. Hallo Corina,

    Leuk dat je op mijn blog een reactie achtergelaten hebt.
    't Was alweer een week geleden dat ik erop geweest ben.
    Zie dat je vandaag naar Tiel geweest bent, frivolite dag.
    Eigenlijk was ik ook van plan te gaan, maar ben zo erg verkouden. Dan zit ik daar ook niet prettig.
    Maar wel leuk geweest als ik het zo lees, ben benieuwd hoe je bloemetje wordt.

    Lieve groeten, Rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Corina, ik volg jouw blog al een poos. We hebben veel dezelfde interesses! Nog bedankt voor je reactie op mijn bolero-blog. Ik ben lid van een Amerikaanse yahoo-group (http://groups.yahoo.com/group/hairpinlace/). Daar komen soms interessante links voorbij. Voor als je het guimpen weer wilt oppakken wel interessant!
    Groeten,

    Marcella (creadozo)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij hebt een leuke dag gehad zo te lezen. Heerlijk is dat hè, ik kom altijd helemaal borrelend en bruisend thuis van zulke dagen: vol indrukken, ideetjes enzovoort.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oef, dat ziet er heel moeilijk uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat, maar ik vind dit al een heel mooi begin, hoor! ♥ Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hallo corina, je frivolité is zeer mooi ,ik heb ook een paar boeken van frivolité maar die zijn in het engels.je nederlands boekje kan ik dat ook kopen.als ik meer tijd heb mag je mij eens uitleggen hoe frivolité gemaakt wordt,maar nu heb ik nog veel te breien voor de kleinkinderen.groetjes van marie-claire en bedankt van je reactie op mijn blog

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh looks like fun I wish I was there :)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!