woensdag 17 maart 2010

Paars


De volgende set irisjes staat intussen ook te pronken, alle drie de soorten die ik vorig jaar in bloei heb gekocht zijn dit jaar weer opgekomen! Ook op het tuinforum werd me verteld dat dat vrij uitzonderlijk is.


Hier staan ze allemaal bij elkaar, tussen het vetkruid dat nog weer groen moet gaan worden. Op de voorgrond komen krokusjes tevoorschijn. Elders in de tuin zijn ze al veel verder:


't Ging vandaag ineens zo hard, ik was helemaal verbaasd toen ik thuis kwam en m'n dagelijkse wandeling naar de brievenbus maakte. Gelijk de camera gepakt binnen, en even een rondje gemaakt, al stuikelend over de kat.


Net allemaal weer andere tintjes paars. Ik heb ook een serie 'geel' gemaakt - die houden jullie nog te goed.

5 opmerkingen:

  1. dat is wel genieten wou dat er in mijn tuin ook al iets te zien was helaas moet nog wachten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, wat een mooi gezicht!
    Die donkerpaarse Irissen vind ik zo mooi van kleur, heel bijzonder!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Corina,

    Mooi hoor, en ja als het zonnetje echt komt kijken gaat het supersnel!!

    Dat is genieten!!
    Waarom zouden die irisjes niet weer bloeien? Mijn ervaring is, dat je beter planten in bloei kunt kopen dan bolletjes!

    Ben jij bij een tuinforum?
    Welk?

    Geniet vandaag van de mooie lentedag!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's!! Ik ben ook gek op de kleur paars in de tuin! erg mooi die irissen. wat een verrassing dan hè wanneer ze weer tevoorschijn komen.
    Leuk!

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie paarse kleur hebben deze krokussen! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!