maandag 22 maart 2010

Laptoptas van Zpaghetti


Dit is dan de tas geworden voor de laptop. De tas is gemaakt van Hoooked Zpaghetti, een restmateriaal van de textielindustrie die in lange repen gesneden wordt en op klossen verkocht. Het was wel even wennen, ook omdat elke kleur ook kan verschillen van textuur, dikte, rekbaarheid, maar ik vond het wel heel leuk om mee te werken en het gaat lekker snel. Dit materiaal laat heel veel aan je eigen creativiteit over. Wel is het vrij zwaar, maar stevig genoeg voor de laptop.

De tas zelf is gehaakt in vasten, waarbij alleen in het achterste lusje ingestoken is, het hengsel, dat doorloopt in de zijkanten zijn twee rijen stokjes, met een strookje rood door het midden geweven. Erg leuk om te doen en zeker voor herhaling vatbaar.

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuk materiaal zeg, zoals jij dat beschrijft. Ik ken het niet, maar zo te zien is het wel een aanrader om te proberen!
    Groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. al veel over gehoord, maar ken geen winkel die deze 'wol' verkoopt.. wel online bij aters zag ik, maar weet jij soms waar ik een boekje kan kopen met uitleg wat ik kan maken ermee?
    je tas is wel heel mooi geworden he!
    mvg marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ellen de Bruijn23 juli 2010 om 16:42

    Bij www.Hoooked.nl kan je elke kleur zpagetti kopen plus patronen,en het boekje koop je gewoon bij bol.com.ik ben aan mijn 8ste tas bezig,hoezo verslavend hahaha groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Heb je ook een patroon van de tas?

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!