zondag 7 maart 2010

Naaldfrivolité


Ja ja, het is gelukt, m'n eerste motiefje in naaldfrivolité! het patroontje zat bij de naalden. Het kleine gereedschapje rechts ook, er zit een draaddoorstopper aan en aan de andere kant een klein mesje waar je draad mee kunt doorsnijden. Het is wel even wennen, maar het gaat al steeds sneller. En ideaal, als je je vertelt kun je de knoopjes zo van de naald afschuiven, hoef je ze niet stuk voor stuk uit te halen. Je werkt met de naald wel wat minder fijntjes dan met de spoel. Wat ook wel handig is, is dat je niet een heel stuk draad op een spoel hoeft te wikkelen, je maakt alle knoopjes (wat het meeste draad kost) met draad van de bol, minder gokken dus. Als ik nu een groter project zou gaan doen, zou ik nog niet weten of ik het met de spoel of met de naald ging doen... Voor kleinere dingen ligt het eraan wat het is, of welk garen ik ga gebruiken.

5 opmerkingen:

  1. Agnès Van Goethem11 juni 2010 om 11:43

    Ik zou zeer graag naald frivolité leren. Ik heb op www.etsy.com/shop/Totus Mel zeer mooie voorbeelden gezien (maskers en juwelen). Waar kan ik zo'n naalden (of setje) kopen aub?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Agnès, frivolité spulletjes kun je kopen bij Heikina de Ruijter: http://www.heikina.nl/?page=catalog&view=subcategory&subcat_id=38
    Ik heb daar de 'Friv. naalden 5 + 7 gekocht, daar zit ook best een goede uitleg bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank voor de link naar het webwinkeltje.
    Ik ken het niet deze vorm van handwerken kwam er vandaag achter dat het bestaat.
    Zit er erg leuk uit.
    Maar als je begint waar begin je?
    Met een naald of spoeltje?

    Groetjes van Ivonne
    vonneivonne@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk dat naaldfrivolite! Ik heb bij Heikina ook naalden gekocht. In de oude Anna's staan aanwijzingen om aan de slag te gaan, maar helemaal duidelijk zijn de filmpjes op youtube. Het heet dan needletatting B.v. deze: http://www.youtube.com/watch?v=73luorqg8v4. Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gut ik vind het met de naald veel moeilijker dan met shuttle

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!