zondag 9 oktober 2022

Snoepen uit de tuin

 

Nou ja de Aronia (appelbes) met z'n mooie herfstkleur is door de vogels al leeggegeten.

Eigen appeltjes hebben we nog...


Ik was bang dat de herfsttijloos niet terugkwam rond de pruim. Men zegt dat ze goed zijn voor de vruchtzetting bij pruimenbomen, maar dat kon ik helaas niet merken. Geen pruimen, maar nu wel bloemen er omheen.

De bosaardbeitjes, tenminste die ik een paar jaar geleden al weer, zaaide gaan maar door. Een ree heeft wel een keer de bovenkant eraf gegeten, maar het meeste laten staan. En ze vermeerderen zich zo goed, hopelijk wordt het zo dicht dat ze ander onkruid geen kans geven. De bosaardbeitjes (smultron) in de natuur doen niet veel meer.

Heerlijke grote herfstframbozen. En af en toe een braam (sorry die haalde de foto niet).

En nog meer herfsttijloos in de voortuin. Of waren het nou herfstkrokussen... die haal ik altijd door elkaar. 

Ik heb nog wel wat te doen in de tuin voor de winter komt, maar even geen zin in de regen... We zien wel hoever we komen...

1 opmerking:

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!