zondag 30 oktober 2022

Huis en tuin week 42

Nog steeds volop kleur in de tuin. 

Voor een instagram uitdaging fotografeerde ik ook een paar kamerplanten. Het koffieplantje kreeg een koffieboontje...

En deze orchidee bloeit bijna non-stop.


 Gauw weer naar buiten, we hadden nog zulke mooie dagen...


Genieten van m'n vierkant, je ziet er nog niks van, maar er zitten al een aantal bolletjes in de grond, zodat er in het voorjaar ook bloei is. Ik weet ook al wat ik op die lege plek wil neerzetten, maar dat is nogal een klusje, dus even wachten tot we hulp hebben...



Het perkje in de voortuin weer even netjes afgestoken en aan de achterkant wat ruimer gemaakt, zodat de grasmaaier geen ruzie hoeft te maken met de struikjes die lekker gegroeid zijn.


Beetje blad erin ter bescherming, al was het voor de kleine hortensia te laat. De vlinderstruik liet nog geen vorstschade zien.



Dochter is nog lekker bezig met paardrijden op de woensdagen.


En zoals ik in het bos/wandelblogje al schreef, donderdagochtend (20/10) was het flink koud.



Het laatste appeltje snoepten we bij de thee op, had gelukkig niet geleden van de vorst en was goed op smaak.



Deze roosjes trekken zich niks aan van de kou.

2 opmerkingen:

  1. Dus bij jullie ook nog steeds mooi weer! Al is 't wel kouder daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een beetje kleur doet veel in de natuur. Maar ik zie ook vrieskou bij jullie... Ook daar houd ik van!
    Prachtig zoals jullie daar wonen en leven...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!