donderdag 13 oktober 2022

Adventskalender zakjes

 

Vorig jaar maakte ik een adventskalender met rondjes waar ik kleine cadeautjes aan kon hangen. Dochter wilde dat toen graag, en kennelijk is dat goed bevallen, want ze begon er weer naar te vragen. Dit was 'm voor als je het even niet meer voor de geest hebt:


Maar al die kleine dingetjes inpakken is een gedoe, en eigenlijk ook gewoon zonde van het papier. Vorig jaar maakte ik al een paar zakjes en kerstsokjes om iets in te doen, en daar ben ik nu weer aan begonnen. Ik kreeg laatst een stapeltje hobbybladen, en daar stonden ook kerstkalender ideeën in, waaronder deze de gehaakte kerstballen:

De eerste maakte ik keurig volgens patroon, daarna maakte ik op m'n eigen manier een rondje. Nou oké, twee dan, die dan weer op elkaar gehaakt worden met een stukje open ertussen, ophanglusje aan een kant...

En ik naaide er nog een paar op dezelfde manier als vorig jaar.


Ze vindt kleine popjes/beestjes leuk, en laat je die nou in overvloed tweedehands voor een prikkie kunnen vinden, stukje krant erom en in een zakje... low budget, duurzame adventskalender wordt het dit jaar!

Toen zag het er zo uit op de eerste Advent...


Ik zal weer een foto laten zien als hij klaar is...

Oh, en ik maak er geen adventuitdaging van, we hebben allemaal wel genoeg te doen om deze tijd van het jaar.

1 opmerking:

  1. Geweldig ik ben gek op Advents kalenders in alle soorten en maten. Pfff nu zie ik ze ook te koop voor wel 80 euro, nou mij niet gezien hoor. Maar alleen al het kijken word ik blij van. Laat je in December ook elke dag zien wat erin zit? Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!