maandag 17 oktober 2022

Bos eerste helft oktober

We hebben een zachte herfst in Zweden, met (soms tussen de buien door) prachtig weer. 's Ochtends is het een verrassing, kan net onder het vriespunt zijn, kan ook 12 graden zijn, maar overdag liggen we consequent boven de 10, dus dat is nog best aangenaam. 

Het buiige weer brengt ook regenbogen, zoals hier tijdens een rondje met een bewoner op m'n werk. (Gave werkplek heb ik hè?) We kwamen wel met een nat pak thuis, dat was dan weer een beetje jammer.




Zaterdagavond (8 oktober) tot 19 uur gewerkt, en dan nog even een stukje lopen met de hond, zodat de gasten rustig de auto konden uitpakken.


Zondagavond volle maan toen ik van het werk naar de auto liep om 21 uur.


Dat werd werd wel een koud nachtje.


Dinsdag een fotorondje in het bos, nog genoeg paddenstoelen te vinden!





Groot en klein, allerlei vormen en kleuren...

















Zo mooi met het herfstgeel...



's Avonds nog naar het meer gelopen...


Gistermiddag hadden we onweersbuien, dus toen ging het hard met het blad... Hopelijk kunnen mijn ouders straks ook nog genieten van de herfstkleuren als die komen...



Zondag...


Zelfs nog een paar cantharellen gevonden, dat werd een lekker bospaddenstoelensoepje...



3 opmerkingen:

  1. Je hebt zeker ern mooie werkplek! Prachtige foto's 👌🏼

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend, wat een mooie foto's... En in het echt is het vast nòg mooier. De vroege herfst vind ik heel bijzonder, komt ook door het licht denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!