zondag 21 oktober 2018

Boekenleggers


Om mee te nemen naar onze tijdelijke woning had ik vooral pakketjes klaargelegd, kans groot dat die redelijk compleet zijn en je dan weinig losse spullen nodig hebt. Dit was een pakketje voor twee servetringen, maar aangezien ik ooit al eens servetringen gemaakt heb, en nooit gebruik, leek het me nuttiger een boekenlegger ervan te maken. Ik had ook geen boekenleggers meegenomen, alleen een nieuw boek...


Ik begon er lekker buiten in het zonnetje aan. Maar ook lekker binnen bij de tegelkachel ging het lekker, en zo kwam het snel af. Toch fijn dat schootkussen, daarmee houd ik alles fijn bij elkaar.


Het patroon en het materiaal was van een setje van de serie Creatief Borduren.


Toen hield ik dus nog een helft over van de aïda stof en van de batist voor de achterkant, daar kon nog wel een boekenleggertje uit, en dochter wilde er ook wel een. Kleurtjes zocht ze zelf bij elkaar, de patroontjes vond ik in het (van oorsprong Zweedse) boekje van Elsie Svennås.


Dochter blij en ik blij, en een pakketje goed gebruikt.

1 opmerking:

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!