zondag 1 augustus 2010

Knifty Knitter - polsjes


Het garen, Paris, had ik over van een poncho (die ik nooit hier heb laten zien, realiseer ik me nu...). En aangezien ik die poncho nog wel eens draag in plaats van een jas in de herfst, zijn een paar polsjes erbij nooit weg.

Je maakt ze op de blauwe Knifty Knitter ring, maar niet rond. Je gebruikt 16 pinnen en werkt heen en weer. Daardoor lijkt de steek meer gevlochten, dat komt omdat je linksom en rechtsom draait. Vergelijk maar met het babymutsje, die in een rondje wordt gemaakt en gladder is van structuur.


Regelmatig even meten door 'm op je arm te leggen en werk tot je gewenste lengte is bereikt. Houd er rekening mee dat door de rek in de breedte als je 'm draagt hij iets korter kan uitvallen. Kant af met behulp van een haaknaald.


Naai de bovenste ca. 4 cm dicht, en het onderste deel. Houd een ruimte over van 4-5 cm voor je duim. Veel plezier bij het maken en het dragen!

6 opmerkingen:

  1. Op beurzen heb ik ook wel eens staan kijken naar de Knifty Kniter. Misschien toch eens proberen, kun je er ook met dunner garen op werken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke methode van 'breien'is dit eigenlijk. Ik kende ze helemaal niet. Maar ziet er goed uit hoor!
    Groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I love it, and I cant believe it is loomed!!! I hate that machine, because I don't know how to work on it, but you made fantastic job!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga deze zeker maken.... wat is de omvang van je pols? Je schreef dat je 16 pinnen gebruikte........ aangezien mijn linkerarm door vergroeiingen behoorlijk dikker is zal 1 polswarmer wijder moeten zijn dan de ander. Vandaar dus mijn vraag naar je polsomvang!

    dankje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk gemaakt

    http://wendys3d.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. stoer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!