vrijdag 13 augustus 2010

Creatief nest


Tja, creatief bezig zijn heb ik met de paplepel ingekregen, mijn moeder had altijd wel een handwerkje onder handen, mijn oma's breiden allebei vrij fanatiek, en de meeste van mijn tantes en nog verder weg familie houden zich ook vaak bezig met allerlei creatieve dingen.

Mijn vader gunt zich er weinig tijd voor, maar ook hij is heel creatief. Bovenstaande haarklem heeft hij voor mij gemaakt. Zoals je ziet heb ik 'm heel veel gedragen, ook in nat haar, gek genoeg was dit de enige klem die ik had die groot genoeg was mijn toen nog erg lange haar opgestoken op z'n plaats te kunnen houden.


Toen wij gingen trouwen, zei m'n moeder gelijk dat ze wel iets wilde maken voor in m'n haar, als ik dat wilde. Natuurlijk wilde ik dat en we hebben al haar kantklosboeken uitgeplozen en uiteindelijk twee patronen gecombineerd (als ik mij goed herinner) tot deze bloemetjes in dezelfde vorm als de bloemen in het borduursel op mijn jurk. Van m'n schoonmoeder kreeg ik toen een kettinkje met eenzelfde vorm bloemetje. Wat voelde ik me mooi op m'n trouwdag!

Hier nog even een bloemetje van dichtbij:

5 opmerkingen:

  1. Knap van je vader, trouwens ook van je moeder!!

    Goed bewaren hoor, zoiets moet je koesteren.

    Mijn moeder was ook zo, altijd bezig tot op hoge leeftijd heeft ze nog veel aan kunstbreien gedaan!!
    Mijn vader zat in zijn vrije tijd liever met z'n neus in een heerlijk dik boek!
    Niet gek dat ik graag lees, en het allerliefste van die dikke pillen!!

    Fijn weekend, groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. supermooi.. die bloemetjes.. zucht.. om bij weg te dromen..

    (Hey Corina.. ik zie niet onmiddellijk een link om naar je te mailen.. zou je even op mijn club intuïtief handwerk bij clubs.nl.. willen kijken of je links bovenaan de link "lid worden van deze club" ziet staan?.. want sinds kort heb ik er een besloten clubje van gemaakt maar ben niet zeker of die knop nu nog te zien is.. (?) Alvast bedankt! Magda/Aurora
    http://intuitiefhandwerk.clubs.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooie houten haarspeld met een persoonlijke geschiedenis en prachtige bloemenschuifjes. De close-up foto laat details goed uitkomen, het moet een aardig kloswerkje geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, wat een mooie werkjes en ook de herinneringen erbij vind ik erg mooi. Inderdaad om goed te bewaren! Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een prachtige bloemetjes en een originele bruids-haar-versiering! dat moet er heel mooi en lieflijk uitgezien hebben. groeten, beerta

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!