zaterdag 21 augustus 2010

Garen georganiseerd


Het garen voor het frettenpatroon heb ik nu netjes op kaartjes gewikkeld en in een aparte bak gedaan, keurig op nummer. Natuurlijk ook eerst nog weer een draadje geborduurd. Ik had ook nog zo'n metalen bordje voor het patroon, met magneetstrips. Erg fijn! Dit is zo'n groot en ingewikkeld werk, dat ik met potlood de hokjes inkleur die ik geborduurd heb. Maar goed, het eerste snoetje is te zien, met de rand van een schaal. En nu alles zo georganiseerd is, borduurt het een stuk prettiger!

7 opmerkingen:

  1. Zoveel kleurtjes, dat behoeft inderdaad een goede organisatie. Er zitten trouwens tinten bij waarvan ik zou denken dat je die niet nodig hebt bij het borduren van fretten, maar daar zal ik me vast in vergissen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi overzichtelijk nu!!!

    Dat werkt een stuk prettiger!!

    Borduur ze!!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Netjes geordend Corine, en ja dat metalen bord met magneet strip, een uitvinding en een must voor elke borduurster.
    Ik kan er nog geen fret uithalen, maar het patroon zal vast super zijn.
    Fijne zondag en een dikke knuf Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een werk om alles op kartonnetjes te doen maar het werkt wel een stuk prettiger.
    Succes met de fretjes borduren, ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, jij zegt wel "snoetje", maar ik kan er nog niks van maken. Lijkt wel een baby-echo. De ouders zien daar altijd meer in dan de rest.LOL
    Inderdaad is het fijn als je je garen georganiseerd hebt. Ik had op een gegeven moment een kluwen van DMC-garen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Corina, wat een klus zeg, maar hele mooie kleuren borduurzijde. Dit gaat prachtig worden!
    Groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oeps wel veel werk.. ik sorteer gewoonlijk achteraf alleen de restjes :-).. en zolang ik aan het borduurwerkje bezig ben heb ik een restjes-hoopje.. zoiets als een composthoopje haha..

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!